Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Bron blev dessvärre inte helt utslagen, verkar som det går att åka på körbanan som överlevde.
Järnvägen blev rätt illa svedd när tankvagnarna brann. Balkarna mår nog inget bra..
bridge.JPG
bridge.JPG (44.89 KiB) Visad 547 gånger
Edit: en annan övervakningskamera visar något slags nedslagsplask i vattnet under bron sekunden innan explosionen. Isåfall tyder det på en missilattack..

Egentligen är nog det här en större nyhet, Ukraina sägs ha förstört två Tu-22M Backfire bombflygplan på Shaykovka Air Base, halvvägs till Moskva. Kriget eskalerar, var beredd på att ryssarna sätter in desperata motåtgärder vilket ögonblick som helst.
https://www.msn.com/en-us/news/world/uk ... r-AA12IfS3
Användarvisningsbild
av Allinug
Erik Å skrev: lör 08 okt 2022, 09:46 Ärligt talat tror jag att det är läge att börja fundera över vår egen beredskap.
Känns mer som att vi håller på att avveckla försvarsmakten. Nu kör man någon degraderingskampanj där, och det kan jag tänka mig är bästa sättet att få folk att sluta. Får de dessutom lönepåslag på 40% när de tar jobb inom privata näringslivet så finns det nog inte mycket att fundera över.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Idag klagar Putin på att Ukraina har skadat viktig infrastruktur när man attackerade bron mellan Krim och Ryssland och kallar det terrorism.

Hmm... rätt person att klaga... Ryssarna har ju förstört infrastruktur för över 1.000.000.000.000 kr bla. genom att skjuta upp till 60.000 granater per dygn på civila bostäder, sjukhus, skolor, myndigheter, fabriker, el, vatten, vägar, järnnvägar, kvinnor, barn, äldre och t..o.m kärnkraftverk :sick: :sick: :-(

Ryssland kommer säker att kalla det en humanitär insats med omtanke om befolkningen när man börjar atombomba Ukraina.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Veckans eskalering: Belarus går in med trupper
av Lövet
Är det klart att de ska in i ukraina? Uttalandet säger "bevaka belarus västra gräns" och det är ju Polen.
Men sen...har de ju ljugit förr
Användarvisningsbild
av Allinug
Elva ryska bombplan på rysk flygbas, 20 mil från Norge. Och ryssar som flyger med drönare i Norge. Undrar vad som är på gång?
av Lövet
Ja ingen invasion av Norge i alla fall. 0 chans att Ryssland skulle ha kapacitet att slåss mot flera länder samtidigt. Däremot verkar de leta efter möjligheter att jävlas lite varstans.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Allinug skrev:Elva ryska bombplan på rysk flygbas, 20 mil från Norge. Och ryssar som flyger med drönare i Norge. Undrar vad som är på gång?
Konventionell bombning av petroleuminstallationer till havs vid natoinblandning i ukraina.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Lövet skrev: lör 15 okt 2022, 18:24 ..0 chans att Ryssland skulle ha kapacitet att slåss mot flera länder samtidigt. ..
Sant men det hindrar inte att de arrangerar något slags "avskräckande exempel" för visa vad som händer länder som stöttar Ukraina. Förvänta er inte något slags rationellt beteende från Vladimirovitj, han kan hitta på precis vilka galenskaper som helst när hans plan hotar att haverera..
Jag är mest orolig för var de ryska kärnvapenbärande atomubåtarna håller till just nu, har västvärlden koll på det?
Användarvisningsbild
av lennarte
Erik Å skrev:Jag är mest orolig för var de ryska kärnvapenbärande atomubåtarna håller till just nu, har västvärlden koll på det?
Amerikanarna brukar ha bra koll på det. Dock inget dom delar med sig till "vanligt folk".
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 145
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]