Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
Hej,
Har märkt att förarstolen in vår V60 MY20 har börjat knarra. Märks mest då man kör över ojämnheter men ibland även i kurvor. Någon som har eller haft liknande problem? Jag fick detta fenomen på vår tidigare V90 också. Kommer inte riktigt ihåg vad man gjorde åt det då.

Någon InputField i frågan?

Andreas

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av sewen
Störigt.
Har ingen erfarenhet av knarrande stol, däremot klickande. När jag har massage i passagerarstolen klickar det varje gång massagen "vänder" tillbaka. Låter lite men betydligt mindre i förarstolen. Men inte tillräckligt mycket på nån av dom för att jag ska palla göra nåt åt det.
av HTA
Gissar bara men kan det vara att någon/några bultar till stolfästet har blivit lösa?
Hade ett knarrade baksäte (annat bilmärke) där 2 bultar hade skruvat upp sig lite. Drog åt dom och ljudet försvann.
Användarvisningsbild
av Wibe
Det är en möjlighet HTA. Skall in med bilen nästa vecka och de skall dra åt skenor och smörja som en första åtgärd

Användarvisningsbild
av Jefe
Hade problem med en knarrande stol i en tidigare S80 och efter en smörjning så hördes det aldrig mer.
Användarvisningsbild
av Wibe
Var inne med bilen igår. Man smörjande och efterdrog bultar. Tyst än så länge. Hoppas det håller i sig

av TmVardon
Hade precis samma problem på min V60 (2022).

På verkstad skruvade dom loss hela stolen och skruva tillbaka igen och smörjde. Det lät bra precis när jag hämtade ut den men kom tillbaka efter nån dag. Bokade en ny tid men när jag körde stolen maximalt bakåt och framåt vid en städning så försvann det och jag avbokade min tid på verkstaden.

Har inte hört något knarr alls sedan dess (ca 5 månader sedan).
HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte