Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av podguy
Har nyligen köpt en begagnad V70 -98 2,5SE.
Vid köpet diskuterade vi aldrig ett eventuellt larm så jag vet faktiskt inte om jag har det. Det sitter en lite röd diod och blinkar mitt uppe på instrumentbrädan och rutorna är märkta med larmdekaler. För övrigt finns det inget som talar för att jag har larm. Finns det något enklt sätt att ta reda på det?

MVH Andreas
Användarvisningsbild
av Nexus
lås upp dörren med nyckeln och öppna då ska larmet gå TUUT TUUT TUUT :lol:
Användarvisningsbild
av #27
grammse skrev:lås upp dörren med nyckeln och öppna då ska larmet gå TUUT TUUT TUUT :lol:
Eller lås med fjärren vänta en minut och öppna motorhuven..
Användarvisningsbild
av Phantom
Om du låser upp med nyckeln så avaktiveras larmet, så det fungerar inte så bra tror jag :wink:

Veva ner rutan på förarsidan, lås och larma, sträck dig in och öppna motorhuven...tjuter larmet fungerar det :D

Det borde sitta ett larm i bilen om du har den blinkande dioden och frågan är då om det fungerar.
Användarvisningsbild
av podguy
Phantom skrev:Om du låser upp med nyckeln så avaktiveras larmet, så det fungerar inte så bra tror jag :wink:

Veva ner rutan på förarsidan, lås och larma, sträck dig in och öppna motorhuven...tjuter larmet fungerar det :D

Det borde sitta ett larm i bilen om du har den blinkande dioden och frågan är då om det fungerar.
Gjorde som du skrev, inget larm... :???: Fattar inte faktiskt. Vart sittter komponeneterna till larmet? Kan jag möjligen hitta dessa för att se om det finns i bilen och inte fungerar eller om någon plockat ut det?
Användarvisningsbild
av Nexus
[quote skrev:"Phantom"]Om du låser upp med nyckeln så avaktiveras larmet, så det fungerar inte så bra tror jag :wink:
Där har du fel :evil: Jag gick ut och testa på min bil med larm innan jag svara för att vara säker så jag ej lura honom :!:

Men kan det ej vara så att han har imobiliser men ej larm???
Många bilar av annat märke har ju röd blinklampa när endast imobiliser finns monterat orginal.
Användarvisningsbild
av Phantom
grammse skrev:
[quote skrev:"Phantom"]Om du låser upp med nyckeln så avaktiveras larmet, så det fungerar inte så bra tror jag :wink:
Där har du fel :evil: Jag gick ut och testa på min bil med larm innan jag svara för att vara säker så jag ej lura honom :!:

Men kan det ej vara så att han har imobiliser men ej larm???
Många bilar av annat märke har ju röd blinklampa när endast imobiliser finns monterat orginal.
Hmmm.... :oops: jag som var helt säker på detta :oops: För jag har för mig att jag stänger av larmet om jag öppnar med nyckel till min bil :???: Kanske beror på att det är en amerikanare :roll: Måste testa det igen imorgon.
Men det kan kanske stämma det du säger om immobilizern, det ska jag låta vara osagt.
Användarvisningsbild
av uno83
Jag har för mig att min larmade av när jag låste upp med nyckel, åtminstonde gick inte larmet igång... Får testa igen, även med att öppna huven.
Användarvisningsbild
av Nexus
Ska jag behöva filma när jag låser upp och larmet går :evil: :wink:
Men det fungerar ej direkt om du låser bilen med fjärren och sedan öppnar med nyckeln. Man måste vänta tills larmet "aktiveras" efter 30 sec tror jag det är (det klickar till i dörrlåsen).
Då larmar min bil ,har provat 5 gånger nu med samma resultat Larmet tjuter TUUT TUT TUUT, våga ej mera nu för då kommer grannarna snart ut med spaden i höggsta hugg :lol: :lol: :lol:

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]

240 startar inte

Nu har jag felsökt ännu mer på den[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]