Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack för tips. Jag känner till lite olika såna knep men inget funkar, iaf inte så att det löser sig. Försökte låsa med knappen fram o bak igår kväll men efter ett tiotal försök gav jag upp och låste med nyckeln... problemet är att jag lämnat in den flera gånger och varje gång säger de att de fixat det, nollställt boxen, bytt batteri etc.
Användarvisningsbild
av leiwi
perhall skrev:Tack för tips. Jag känner till lite olika såna knep men inget funkar, iaf inte så att det löser sig. Försökte låsa med knappen fram o bak igår kväll men efter ett tiotal försök gav jag upp och låste med nyckeln... problemet är att jag lämnat in den flera gånger och varje gång säger de att de fixat det, nollställt boxen, bytt batteri etc.
Nyckel för nära mobilen ? Det funkar inte
Nyckel vid mobil har jag testat, tror jag skrev det nyss. Funkar varken nära el långt ifrån.

Låsa upp från appen går nog men eftersom uppkopplingen inte funkar går det inte...
Har haft samma problem med att nycklarna inte fungerat förrän efter 5-6 försök på både dörrar och baklucka. Hade bilen på service i september och bad dem kolla keyless. De bytte batteri men samma problem ändå. Efter tips i tråden (@bem) tog jag ut batt som Volvo monterat och mätte spänningen till 2.85V på båda Panasonic barrerierna! Köpte nya Varta som visade 3.25V och satte dit dessa. Har nu fungerat klockrent ca3veckor! 😀
Användarvisningsbild
av bem
Kan det vara så enkelt att Volvos fjärrnycklar strular just på grund av batterispänningen är för låg på en del fabrikats knappceller? Man skulle vilja veta specifikationen på spänningsintervallet för batteri i Volvos fjärrnycklar keyless.
När man skall byta batteri i fjärrnyckeln är det nog bra veta om batteriet är nyligen tillverkat så det inte legat på hyllan i åratal. Finns säkert knappcellsbatterier som kan ligga oanvända i årtal men skall man byta vill man ju ha så färskt som möjligt.
Riktigt färska Varta knappcellsbatterier är förmodligen det bästa att sätta i Volvos fjärrnycklar keyless, när man behöver byta batteri.
Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]

V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]