Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Har exakt samma fel. på min V70 -12 D3 aut. Felkod P00BD samt väsande ljud under huven när man varför +2500 rpm. Jag hittade felet ikväll (se bifogad bild). Jag är inte jätteerfaren att mecka med bilar men jag har heller inte tummen mitt i handen. Är tacksam för hjälp härifrån:

- Vet någon artikelnr på autodoc eller liknande för den här slangen?
- Är det alldeles jävligt att ge sig på att byta den själv?
Trasig slang.jpg
Trasig slang.jpg (322.51 KiB) Visad 620 gånger
Mvh
Jonas E
Användarvisningsbild
av Fjunis
Verkar va standard ställe att den pajar där.
Böt en slang där förra sommaren och nu idag sprack den nya... Efter ca 1 års körning.
Ser inget mekaniskt som kan göra någon åverkan där heller ?
Helt sjukt att min skada är identiskt med din idag.

Hade problem att få fram den på autodoc senast och fick ta en del som står att den ej passar, men det gör den.

https://m.autodoc.se/stark/15788780

Var den jag gick på men som sagt så är den paj efter ett år så kanske inget att ha.
Hej! Jag inser att jag aldrig svarade på den här tråden igen. Tack för hjälpen senast Fjunis. Jag bytte till den du länkade till vilket gick bra. Sen har jag kört i ca 2 år och nu gick slangjäveln sönder igen. Man blir ju konfunderad:) Hålet är på nästan samma ställe fast närmare turbon. Jag får beställa en ny och hoppas den håller bättre
meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]