Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrZ83
Så…
Lyckades få bort första T50 efter lite joxande. Blev överlycklig när jag märkte att inget satt speciellt fastrostat när jag tog bort ok, okhållare mm. Sätter tillbaka allt, smörjer o har mig.
Ska trycka tillbaka kolven i oket innan jag klämmer dit det… långnäsa, det räcker tydligen inte att pressa tillbaka den, för den ska tydligen bode pressas och skruvas tillbaka i oket.

Så kort sagt, idag harar jag volvon. Kommer boka en tid så nån verkstad får byta skiten, orkar inte hålla på o skruva.
Användarvisningsbild
av MartinS
Fram är bara att trycka in. Bak måste handbromsen dras tillbaka elektriskt, sedan pressas in.
av MrZ83
Såklart… du råkar inte veta hur man gör med 9v batteri? Eller ett kopplingsschema så man vet vad man ska koppla?

Tack för infon
Användarvisningsbild
av Micce1980
MrZ83 skrev: sön 09 okt 2022, 12:04 Såklart… du råkar inte veta hur man gör med 9v batteri? Eller ett kopplingsschema så man vet vad man ska koppla?

Tack för infon
Finns 2 poler, drar den åt så byt :-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Eller skippa 9 volt batteri. Det är ju bara att låna ström ur tex cigarettuttsget
av MrZ83
Låter inte allt för komplicerat (vilket byta skivor o belägg inte heller låter) får bli uppdatering ingen på detta, då jag skruvade tillbaka det gamla skiten. Men nu vet jag att HB är lätt att få isär, så får börja VB nästa gång.

Men vad gäller i ffam oken då är det bara att pressa tillbaka kolven eller? Och i bak sätta ström i kontakten på oket, sen pressa kolven?

Det borde ju inte komma några nya överraskningar sen känner jag.

Vad har ni monterat för slangvärmare p&a[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Hej igen, Nu har jag kollat på bilen igen oc[…]

Glödstift öppen krets

*** LÖST *** Nu startar bilen som den ska, &a[…]

Viloläge

Efter att senaste uppdateringen av appen, till den[…]