Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvopöwer
Tjäna.

Jag tänkte fulkoppla en ledramp till min volvo.
Ström från batteriet till relä, jord från jordpunkt till relä, signal från lykta till relä.

Vet någon vilken kabel helljus signalen går på? Har googlat lite men är spridda bud :)

Ska såklart mäta osv när vi börjar men nån här kanske redan gjort det

Läste obekräftade uppgifter om att vissa modeller har en extra kabelstump färdigt för just det här syftet, någon som känner igen det?
av Volvopöwer
Nå nu är vi färdiga. Hela proceduren tog några timmar, det jävligaste var att få lös grilljäveln haha

Jag popnitade fast en hållare i plasten bakom regplåten. 6 st nitar med brickor bakom borde hålla hoppas jag.
Rampen sitter alltså ovanför regplåten å nedanför radarn.
Inga protester, varken från radar, p-sensorer eller ljusövervakning.

Det blir ju snyggare med en infälld med jag ville få upp lyset så högt det gick i fronten, annars kan jag vara utan lika gärna.

Det är en 80cm bred böjd ramp.

Det verkar lysa väldigt bra, jag längtar till mörkrets inbrott så jag kan rikta in mig ordentligt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Bra jobbat!
Jag har en infälld ramp (som är lite mörktonad i glaset) under skylten på min V60, den är dock vinklad något uppåt så inte allt ljus hamnar på vägen.
2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]