Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr M
Hej !! Nu börjar vintermörkret snart komma smygandes..
Tänkte lite på Xenon lyse, om man köper beg, xenonlampor, hela insatsen med lyktglas, Volvo orginal. , är det bara att byta rakt av eller måste man komplettera med något annat ?
Användarvisningsbild
av greeeken
Mr M skrev:Hej !! Nu börjar vintermörkret snart komma smygandes..
Tänkte lite på Xenon lyse, om man köper beg, xenonlampor, hela insatsen med lyktglas, Volvo orginal. , är det bara att byta rakt av eller måste man komplettera med något annat ?

HAr för mig att man måste uppdatera programvaran lite, men är inte 100 på det.
Användarvisningsbild
av Ramon
Mr Skidmark skrev:Hej Mr M

Du behöver inte uppgradera programvaran men du måste göra det som står på denna länken: http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html

GL

Steve
Kan tillägga att man inte måste göra det som står på sidan, men annars så har man ett icke roligt meddelande i färddatorn hela tin... Så man kan säga att man måste göra som det står... :)
Användarvisningsbild
av Mr Skidmark
Hehe så kan man också se det :)
Användarvisningsbild
av greeeken
Jo men nu är det så att han inte vill köpa ett komverterings kitt, utan ska använda sig av volvo ORGINAL lampor, hela settet
av nevyn
STOR skillnad... hehe..
av Burken
tänk på att det är ett plus om du har strålkastartorkare om du ska ha xenon... dom avger ingen värme.. så de blir fort igensnöat...
Användarvisningsbild
av CarMan
nevyn skrev:STOR skillnad... hehe..

ja jag har sett bilar med konverterings kitt, dom får inte den skarpa kanten & då måste man ställa ner lyset. desuteom dår man inte lika lång ljusbild & men får inte höjningen av halvljus vid helljus.

så att köpa konverterings kitt är nog bortkastade pengar.
Användarvisningsbild
av Mr Skidmark
Du måste även ha en adapterkabel beroende på vad du har för årsmodell.
Konverteringskit var det väl aldrig tal om eller har jag missuppfattat det hela?

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]