av Erik Å - lör 01 okt 2022, 15:45
- lör 01 okt 2022, 15:45
#1513927
Kollar i schemat ovan. "LHD" dvs vänsterstyrd
1 Y gul
2 Y-VO gul/violett gissar jag
3 GR-SB, måste väl vara grå/svart?
4 GN grön
5 BL blå
Om du vill mäta spänning under drift går det ju att trycka en knappnål genom kabelisoleringen men sen blir det förstås inte vattentätt.. Går ju att täta hålet med något lämpligt kladd
Felet är förmodligen att det saknas 12V parkeringsspänning på 4/grön, som ska finnas då torkarna är uppe på rutan och tändningen är på, även om torkarna är avstängda. Kolla isåfall också på 2, finns 12v där men inte på 4 så är det fel i motorn..
1 Y gul
2 Y-VO gul/violett gissar jag
3 GR-SB, måste väl vara grå/svart?
4 GN grön
5 BL blå
Om du vill mäta spänning under drift går det ju att trycka en knappnål genom kabelisoleringen men sen blir det förstås inte vattentätt.. Går ju att täta hålet med något lämpligt kladd

Felet är förmodligen att det saknas 12V parkeringsspänning på 4/grön, som ska finnas då torkarna är uppe på rutan och tändningen är på, även om torkarna är avstängda. Kolla isåfall också på 2, finns 12v där men inte på 4 så är det fel i motorn..
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65400 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat 

