Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lövet skrev: tis 27 sep 2022, 14:14
VolvoB20 skrev:Skit bakom spakarna?
Tveksamt om ens ryssar skulle bygga en pipeline med manuella vred för tryck? Det måste ju vara automatiskt övervakat.
Självklart inga rattar man skruvar på. Allt är fjärrstyrt men man måste ju följa en viss process för dekompeimering. Annars går det illa.

Om man tvivlar är det ju bara att fundera på hur det gick till i kontrollrummet på Tjernobyl.

Och så klart syns det på seismologen om man spränger ledningar av den här kalibern med övertryck...

Men vad det igentligen var får väl framtiden utvisa

Jag personligen tror det var SDs talman som placerat ut sjunkbomber
av Lövet
VolvoB20 skrev:Jag personligen tror det var SDs talman som placerat ut sjunkbomber
Om det var sabotage måste de ju kommit in under ytan. Men jag tror inte vi ska dra för snabba slutsatser. Som sagt, klantiga saker har gjorts förr inom Sovjetisk energiframställning...
Användarvisningsbild
av Camel
Förutom läckan på Nord Stream 2, så verkar det vara två läckor på Nord Stream 1 som ska ha inträffat på två olika ställen med knappt sju kilometers inbördes avstånd. De ligger i ett område knappt halvvägs mellan Bornholm och Karlskrona. Det känns egendomligt om Nord Stream 1 har brustit pga övertryck eftersom det är två läckor. Man tycker ju att trycket borde sjunka fort när första läckan uppstår, och då borde ju inte ledningen brista på ännu ett ställe när trycket blivit lägre.
av Lövet
Klart det är medvetet. Men vem vinner på det här?
Användarvisningsbild
av Cotag
Undanledningsmanöver för att flytta fokus från kommande införlivning av Donetsk, Luhansk, Kherson och Zaporizhia?

Ryssvin.
av Lövet
Fast det sker ju inte riktigt i hemlighet ändå. Knappast så att media helt plötsligt stänger av bevakningen av Ukraina. Dessutom var ju redan gasledningen ur drift pga sanktionerna. Så det förloras inga pengar på det.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Knappast någon olyckshändelse.. sen är det fritt fram att spekulera vem som ligger bakom.
Själv tvivlar jag på att ryssarna själva skulle spränga sitt bästa utpressningsverktyg, vore rätt korkat.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt- ... ord-stream
Användarvisningsbild
av Allinug
Volvoold skrev: tis 27 sep 2022, 07:18 Det handlar ju om sådana som inte har asylskäl, eller såkallade bankomatflyktingar.
Nej, enligt tweeten ska man skicka folk tillbaka till Kabul i Afghanistan, och i Afghanistan pågår sedan länge krig. Så det man säger i tweeten är att man ska skicka tillbaka folk även till krig.

Det skulle kunna bli knivigt ifall nya regeringen skulle skicka tillbaka ryssar som kommit till Sverige för att de inte vill kriga. Dessa ryssar kommer då tvingas förstärka Putins armé om de skickas tillbaka till Ryssland. Samtidigt pratar de blivande nya regeringen om att skicka tyngre vapen till Ukraina. Det är inte så man uppnår världsfred precis…
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allinug skrev: tis 27 sep 2022, 20:10
Volvoold skrev: tis 27 sep 2022, 07:18 Det handlar ju om sådana som inte har asylskäl, eller såkallade bankomatflyktingar.
Nej, enligt tweeten ska man skicka folk tillbaka till Kabul i Afghanistan, och i Afghanistan pågår sedan länge krig. Så det man säger i tweeten är att man ska skicka tillbaka folk även till krig.

Det skulle kunna bli knivigt ifall nya regeringen skulle skicka tillbaka ryssar som kommit till Sverige för att de inte vill kriga. Dessa ryssar kommer då tvingas förstärka Putins armé om de skickas tillbaka till Ryssland. Samtidigt pratar de blivande nya regeringen om att skicka tyngre vapen till Ukraina. Det är inte så man uppnår världsfred precis…
Svårt val, länderna nära Ryssland vill ju inte ge dessa asyl då Rysslands absolut starkaste argument för att gå till anfall är att det är för att skydda ryssarna i landet. Detta genom att genom att utplåna landet och istället annektera dem och göra området till en del av Ryssland.
Estland, Lettland och Litauen vet ja att om de ökar på den Ryska delen av befolkningen så kommer Ryssland se det som ett omedelbar skäl för aanfall och utplåna dessa länder och införliva dem i Ryska staten.
Så det bästa är väl om de får asyl i länder längre bort från Ryssland gräns. Sverige är väl gränsfall där om det ligger tillräckligt långt bort från Ryssland.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 146

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"