Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ottosson
Halloj!

Är ny här och tänkte öppna hårt för att avgöra om det är av värde att logga in här eller om det som så på många andra forum är stendött!

1. Sänka v70 AWD...Krävs det nån speciell sats eller är det samma som på FWD?

2. Lacka sparklådor, lister, alltså den svarta plasten nertill och på dörrar samt fångare...Nån som har nån ungefärlig prisuppgft eller vad betalade ni?

3. Min 04:a är 6 växlad, enligt min lokala handlare så hade han ej sett någon tidigare...ovanligt eller orutinerad handlare?

4. Xenonkonvertering på både hel och halvljus...möjligt och vad behövs?

5. Näe kommer inte på nått mer just nu...och jag HAR letat lite smått i andra trådar men har ej tid att fördjupa mig och då jag bor i bushen UTAN tillgång till bredband så är det minst sagt tidskrävande!
Användarvisningsbild
av Loner
Ottosson skrev:Halloj!
3. Min 04:a är 6 växlad, enligt min lokala handlare så hade han ej sett någon tidigare...ovanligt eller orutinerad handlare?

4. Xenonkonvertering på både hel och halvljus...möjligt och vad behövs?
6växlat kom iom MY05 och då till T5, så din bil är UDDA.

Bara att köpa xenonkonverteringskit och montera det, shunten behöver moddas annars varnar den för trasigt halvljus.

/L
Användarvisningsbild
av eiskall
Ottosson skrev: 1. Sänka v70 AWD...Krävs det nån speciell sats eller är det samma som på FWD?
Det är olika sänkfjädrar beroende på om det är AWD eller ej. På http://www.samsteffansson.se kan du läsa mer om detta.
Ottosson skrev:2. Lacka sparklådor, lister, alltså den svarta plasten nertill och på dörrar samt fångare...Nån som har nån ungefärlig prisuppgft eller vad betalade ni?
Jag håller själv på med detta på en S60, och med bra kontakter kommer jag att landa på runt 3000 kronor. Då har jag monterat av allt som ska lackas själv och lämnat det hos en lackerare. Om du bara ska åka in och ställa bilen och få allt gjort for du nog räkna med 10000+ om du saknar kontakter.

Ottosson skrev:4. Xenonkonvertering på både hel och halvljus...möjligt och vad behövs?
Detta är möjligt, men du bör känna till att de flesta som gör detta får nedslag på besiktningen. Några tycker det är värt att byta strålkastare i samband med besiktningen, andra inte. Det du behöver är xenonstrålkastare inkl balaster. Dessa brukar ligga på ca 5000 kronor på Blocket.se.
av Ottosson
Perfekt, kul med snabba bra svar!

Fyller på med en fråga till, har haft min bil inlämnad på volvo idag för att fixa så att jag kan ställa min dieselvärmare med timer och direkstart, hade redan spaken så jag antar att det bara var mjukvaran som behövdes!

Fick höra när jag köpte bilen att det kostade ca 1000:- och sen sa en anställd på volvo att han trodde det kostade ca 1500:- så jag vart mäkta förvånad när det kostade 2800:-

Nån som vet vad det brukar kosta?

Skumt att min e 6 växlad då, visserligen uttagen 070704 men inget annat är av 05 modell..
Användarvisningsbild
av gooose
Diesel gick att välja 5 lr 6 växlat på åm -04 av senare chassie nr så det är inget onormalt med din bil bara ovanligt

Goose
av olson
Ottosson skrev:Perfekt, kul med snabba bra svar!

Fyller på med en fråga till, har haft min bil inlämnad på volvo idag för att fixa så att jag kan ställa min dieselvärmare med timer och direkstart, hade redan spaken så jag antar att det bara var mjukvaran som behövdes!

Fick höra när jag köpte bilen att det kostade ca 1000:- och sen sa en anställd på volvo att han trodde det kostade ca 1500:- så jag vart mäkta förvånad när det kostade 2800:-

Nån som vet vad det brukar kosta?
Jag betalade drygt 2000:- i i Nyköping. Du skriver ingen ort i din profil, så man vet inte var du håller hus. :evil:
Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida

Det finns nåt hundratal trådar hä[…]