Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av zoddan
Kollar lite på ett par billiga däck hos gummihuset.se

Hankook - W-409 iPike Dubb 3200kr

Nokian - Hakka 2 / Nordman+ Dubb 3300kr

någon av er som har erfarenhet av dessa däck? vill inte köpa det värsta skiten som finns när man ska köpa nya däck.
av Marbas
Köpte Hankook förra året (vet ej vilka det var) men fick lämna tillbaka dem direkt. Bilen blev helt tokig på vägen, det kändes osm att hjulen satt löst. Köpte Nokian istället som var helt annorlunda. Både Nokian och Hankook var dubbfria.

Har i efterhand hört att Hankook gör bra sommardäck men är värdelösa på vinterdäck. Har i princip alltid haft Hankook som sommardäck, vilket jag tycker har funkat bra. Köpte nya Hankook till mina Thor 17" fälgar i våras, men de är jag inte nöjd med. De låter mycket och har slitits fort.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har fått rekommendationer från en pålitlig vän i däckbranschen att Hankook iPike 409 dubbade skall vara riktigt bra och tänkte lägga på sådana nästa vecka..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Jag har kört på Hankook vinterdäck en gång, aldrig mer!!!!
Hade på dem i 2 månader sedan slängde jag skiten och köpte Hakka-4.

Jag tror det var förra året som AMS eller ngn hade med Hankook i testerna, skitdäck till skitpris.

Jag skulle satsa på de "gamla" Hakka-däcken. Även om det är en gammal modell är de (Kolla datumet) nytillverkade.

Även om Det är gamla Hakka-2:ans mönster och gummiblandning som säljs som Nokias "lågprisalternativ" måste man komma ihåg att Hakka-2:an var inga dåliga däck. Visst, säkert sämre än Hakka-5 men med största sannolikhet hästlängder bättre än Hankook

Välj Hakka!
Användarvisningsbild
av Loner
Skulle utan tvekan valt Hakka

Jag har beställt en ny begagnad ECU. Jag &aum[…]

Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]

Vägmätare saknas

Fast det får du inte.

Ok, tack för svar. Väldigt intressant. […]