Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Fattiglapp skrev: sön 25 sep 2022, 16:12 Ja nästa gång stannar jag så fort något hörs. Tyvärr har ju Volvo en tendens att skramla och gneka i största allmänhet, man blir väl blasé. Mest stannade jag inte pga den vanliga eftermiddagsstressen både för mig och andra. Mitt i eftermiddagsrusningen blir man inte populär om man stannar... men visst, det var uppenbart fel att inte stanna. Men nog trodde jag varnaren skulle funka bättre också.

Du skriver nog i fel forumdel.

Den nya generationen har inte dem problemen du beskriver. Gissar att du är mest bitter dock. Det är dock tillåtet att byta bil efter behag. Om man nu inte har tjänstepulka eller liknande vilket kan begränsa….
av least
Fattiglapp skrev: sön 25 sep 2022, 16:12 Ja nästa gång stannar jag så fort något hörs. Tyvärr har ju Volvo en tendens att skramla och gneka i största allmänhet, man blir väl blasé. Mest stannade jag inte pga den vanliga eftermiddagsstressen både för mig och andra. Mitt i eftermiddagsrusningen blir man inte populär om man stannar... men visst, det var uppenbart fel att inte stanna. Men nog trodde jag varnaren skulle funka bättre också.
Bara till att byta bil.
Men se till att förstå den nya bilens svagheter innan köp för att slippa bli så besviken.

Min bil skramlar och gnekar inte, så du måste ha fått ett riktigt dåligt exemplar, bara att beklaga.
av perhall
Volvo skramlar o gnekar inte alls mycket skulle jag säga.
Ta en V70II (2008-2016), en sån är bland det mest skrammelfria man kan åka i på dålig väg.
I tyska motortidningar brukar Volvo få bra betyg för att den är så solid och välbyggd.

Gällande punkteringsvarnaren så är de här budgetsystemen inte särskilt bra. Hade nyligen varning några gånger för lågt lufftryck, det händer knappast om man har en riktig sensor i varje hjul.
av Lockis
perhall skrev: Gällande punkteringsvarnaren så är de här budgetsystemen inte särskilt bra. Hade nyligen varning några gånger för lågt lufftryck, det händer knappast om man har en riktig sensor i varje hjul.
Problem vid väderomslag. Tyvärr.. Min Opel Astra från-16 hade aktiva mätare. Funkade helt perfekt, bättre än volvos nuvarande system. Men det betydde att man behövde byta däck varje säsong hos auktoriserad verkstad för att programmera om. Vilket är riktigt kasst.
Användarvisningsbild
av sewen
Nja. Tycker nuvarande system är en bra kompromiss. Aktiva sensorer strular och går sönder ganska ofta vilket inte är gratis direkt.
Däcktrycksövervakningen har funkat bra för mig. Har iofs bara råkat ut för pyspunka.

Blev det längre bultar också?

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]