Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Det kan väl möjligen finnas en poäng, i mitt fall så gör jag av med runt 16-17000kWh om året, men tror nog att runt 70% går åt mellan dec-feb. Så lite utjämning kan ju hjälpa till.

/Tomas
Användarvisningsbild
av TommyP86
Finns (fanns?) elbolag som erbjuder utjämnad betalning, dvs du anger din årsförbrukning, har fastpris och får således samma månadsavgift året runt.
Användarvisningsbild
av GustavE
Fast nu när samhället har ställt till med helt verklighetsfrämmande fantasielpriser som är 10 gånger högre från ett år till ett annat. Är det inte mer än rätt att samhället ger befolkningen stöd till eländet.

Våra förfäder som byggde upp ett miljövänligt, stabilt system med billig el i enorma mängder, så kommande generationer skulle slippa stenåldersfasoner som att frysa eller elda med ved, skulle vända sig i sina gravar om dom visste vad som nu försiggick.
Användarvisningsbild
av frasse4
De som valde att ur egen ficka betala för ett mer isolerat hus, bergvärme, markvärme eller solpaneler för att minska sin elanvändning riskerar ju att få mindre elstöd, men det kanske finns något fiffigt sätt att kompensera dem också
Användarvisningsbild
av Ted68
Man kanske kan hoppas på stöd för dom som inte värmer sitt hus med el med. Jag förbrukar ju ingen extra el alls för att värma upp huset. Kör pellets och just nu vet jag inte vad priset är. Har köpt från stora enso och till min adress så har dom slutat att leverera. Så just nu kan jag inte hitta nånstans att köpa. Kan bli rätt dyr vinter...
Användarvisningsbild
av TommyP86
Kommer bli? En pall 8mm pellets kostade typ 2300kr i januari, nu går den inte köpa längre. Sista pallpriset va typ 4600kr…
Användarvisningsbild
av Ted68
Finns det under 5000 kr per pall att köpa idag för kunder som kan köpa. Jag kan ju inte köpa någonstans vad jag har hittat.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Kompisen fick möjlighet att köpa stora enso 6mm. Typ 4500. Ska visst va sämre än 8mm bionorr som han kört innan, men kan man inte välja är valet enkelt 🫠
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 280

Har nu lusläst det mesta som går att fi[…]

Google sök

Tänk vad smart Googles sökmotor är,[…]

Hej! Finns det någon logisk anledning f&oum[…]

Så. Glömde uppdatera här. Verksta[…]