Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andTa
Har kollat lite runt på nätet, men har inte riktigt hittat något svar på min fråga.
Har beställt en XC60 T6 recharge med leverans i april - maj.
Och jag undrar om 12volts batteriet laddas samtidigt som jag laddar hybridbatteriet?
Någon som vet?
Användarvisningsbild
av Jefe
Hybridbatteriet laddas via laddkabel men kan laddas vid mjuk inbromsning och vid motorbroms i växelläge B. Hybridbatteriet kan även laddas med bilens förbränningsmotor. Bilens startbatteri laddas när laddning av hybridbatteriet sker.

https://www.volvocars.com/se/support/ma ... om-eldrift
Användarvisningsbild
av Jefe
Det stod det ingenting om så det vet jag faktiskt inte.
av LJN
andTa skrev: fre 09 sep 2022, 20:13 Tackar. Vet du om stödbatteriet också laddas?
Vad jag har förstått så har ReCharge bilarna inte samma lösning för start-stop som tidigare. Utan det är hybridbatteriet som kickar igång motorn. Det ska alltid finnas lite kapacitet kvar i det batteriet dvs. det går inte att köra på el så att det blir helt urladdat. Men som sagt någon får gärna mer ingående förklara hur det fungerar...
Senast redigerad av 1 LJN, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
Låter rimligt att laddhybriderna inte har något stödbatteri, allt det som S/S-systemet görs hanteras ju av stora hybridbatteriet.

Varför slå i en så svindyr olja[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]