Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av d(r)iver
Hoppas få bukt med problemet, jag har en V40 2.0T med orginalstereo, dragkrok och en utbytt kofångare bak pga parkeringsskada.
Jag upplever att det blev sämmre efter bytet av kofångaren bak.

Har kollat runt lite och sett det här med "diversity"... någon som vet om jag skall/har en antenn i bakre kofångaren? kan jag se detta enkelt eller måste man skruva ner halva bilen för att koppla ihop igen?

Jag skulle oxå vilja byta ut "sprötet" på taket mot en hajfena (funkar bättre under takbox, som sitter på från december till mars) är det krångligt att få ner och tillbaka innertaket i bilen för jag misstänker att man måste göra detta för att byta antennen samt antennsladden till radion.

Riktigt dålig radiomottagning och få in iPOD'en med en iTRIP kan jag glömma, men i andra bilar fungerar det kalas! Grymmt irriterande problem att behöva lyssna på CD hela tiden.
Användarvisningsbild
av #27
De finns ingen antenn i stötfångaren på v40.
av Psyko
d(r)iver skrev:Hoppas få bukt med problemet, jag har en V40 2.0T med orginalstereo, dragkrok och en utbytt kofångare bak pga parkeringsskada.
Jag upplever att det blev sämmre efter bytet av kofångaren bak.

Har kollat runt lite och sett det här med "diversity"... någon som vet om jag skall/har en antenn i bakre kofångaren? kan jag se detta enkelt eller måste man skruva ner halva bilen för att koppla ihop igen?

Jag skulle oxå vilja byta ut "sprötet" på taket mot en hajfena (funkar bättre under takbox, som sitter på från december till mars) är det krångligt att få ner och tillbaka innertaket i bilen för jag misstänker att man måste göra detta för att byta antennen samt antennsladden till radion.

Riktigt dålig radiomottagning och få in iPOD'en med en iTRIP kan jag glömma, men i andra bilar fungerar det kalas! Grymmt irriterande problem att behöva lyssna på CD hela tiden.

Ditt problem ligger säkert i antennen du har, kolla så att kabeln sitter i som den ska till att börja med.

Tror du att du får bättre mottagning med hajfena ???
Användarvisningsbild
av Orfeous
Det kan ju hända att en antennförstärkare löser problemen.
av d(r)iver
Antennförstärkare...var köper man såna? Lite alergisk emot Biltema...

JA det blir bättre med en hajfena på taket om man har takbox på då takboxen inte sitter 30cm ovanför taket...
Annars måste man skruva av antennen helt eller så ligger den slickad mot taket med en böj som är typ75grader...vilket jag inte tror är speciellt bra i längden.

Ingen som vet hur man får ner innertaket, och var man kan köpa en "hajfena"?
V50 D2 man 2012 Glow plug?

Tack Hasse, fantastiskt bra grävande. Då[…]

Det där är knappast applicerbart på[…]

Märkligast är kanske att det fungerar f&[…]

Du får nog leta universal då original […]