NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nissebrun
Eftersom jag upplever att helljuset är dåligt på min V50 med halogen H9 lampor bestämde jag mig för att sätta i ett par nya hella h9:or 65w. De gamla har suttit i sedan jag köpte bilen 2012 så det kanske var på tiden. Det var riktigt pilligt att göra bytet genom de relativt små hålen på strålkastarna men till slut satt de på plats. Ska bli intressant att se om det märks någon skillnad.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Halogenlampor tappar massvis med ljusstyrka långt innan de går sönder helt. Hade en H4 en gång som bara glödde svagt på halvljus..
Sen blir reflektorerna sämre med tiden och (plast-) glasen tappar genomskinlighet..
Typisk symptom på dåliga reflektorer (enligt bilprovningen) är att gränslinjen mellan ljus och mörker blir diffus. Kan stämma :-)
Det kan också vara klokt att mäta spänningen ute vid glödlampan och kolla att det inte blivit onormalt spänningsfall i kablaget pga ärg i kontakdon och jordpunkter..

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]