- tis 30 aug 2022, 14:32
#1510518
Ingen kunde för två år sen ana att begpriserna skulle se ut idag som de gör, så av bara den anledningen ska man nog inte sia allt för mycket om framtiden.
Men adderar man en extrem teknikutveckling på hybrid/elbilssidan kommande år, en sämre konjunktur globalt, sannolikt kortare leveranstider på nya bilar framledes, ingen garnti, etc. hade inte jag gjort någon glädjekalkyl. Tvärt om. Bara för att vara på den säkra sidan.
Blir det annorlunda är det ju bara ett plus.
En anekdot från verkligheten. Kompis sålde sin Kia Ceed för några veckor sen. Fick 15000:- mer än vad han betalade för den för två år sen, trots två år äldre och 3000 mil plus på mätaren. 15000:- är i sammanhanget jättemycket med tanke på att den kostade typ 130k. Spännande värld
Men adderar man en extrem teknikutveckling på hybrid/elbilssidan kommande år, en sämre konjunktur globalt, sannolikt kortare leveranstider på nya bilar framledes, ingen garnti, etc. hade inte jag gjort någon glädjekalkyl. Tvärt om. Bara för att vara på den säkra sidan.
Blir det annorlunda är det ju bara ett plus.
En anekdot från verkligheten. Kompis sålde sin Kia Ceed för några veckor sen. Fick 15000:- mer än vad han betalade för den för två år sen, trots två år äldre och 3000 mil plus på mätaren. 15000:- är i sammanhanget jättemycket med tanke på att den kostade typ 130k. Spännande värld
