Har försökt få en reaktion från yttertempgivaren... (men det känns som jag misslyckats)
Det började bra - När tändningen vreds på, visade utetempen +23°C - inte "
-- --"(ute i skuggan var det ca +20°C)
Gick in och hämtade en hårtork...
- Började värma vänster spegel - ingen förändring.
- Värmde höger spegel - ingen förändring.
Varken på motorvarv / gång eller temperatur.
Startade senare motorn - Nu visade ute tempen +40°C för att efter en stund gå ned till +39°C och innan testet var över minskade ute tempen till +13°C - Kunde fortfarande inte upptäcka någon förändring - oavsett vilken spegel som värmdes.
Efter inte allt för lång stund var tempen i bilen ca 20°C och fläkten blåste fortfarande på....
Test2 .:
Ställde inne-tempen till ca 25°C - fläkten snurrade inte så fort när gradtalet i bilen började närma sig inställd temperatur.
Test3 .:
Vred på full värme dvs. rött (motorn var varm) - Nu kom det fullt med varmluft och fläkten ökade i varv.
(Med dessa test upplevde jag inga problem!)
Höger spegel har art.nr 30634728.
Han trodde att bara plasten skiljer mellan höger och vänster sida. - ingen aning.
Eftersom jag inte kunde ange vilken givare som var trasig - tyckte han - byt båda....
(billigare än att felsöka - kan vara sant till viss del) Dock hade de inga givare hemma.)
___________________________________________________________________________________
Info om krimptången
Rådlös skrev:Dom tre övre ser ut som dom aktuella stiften, "före detta AMP-stift". Den undre däremot är till isolerade stift. Förr kallade vi dom för ABIKO-flatstift ... Det amerikanska systemet AWG är ofta oisolerat.
Intressant!
Försökte hitta ytterligare något om min krimptång med pressfötter, och kom fram till att pressfötterna på både bild 1 (
1601-08 i krimptången) & bild 2 (
2546) är avsedda för oisolerade kontaktdon mellan 0,5mm2 till 6mm2
Oisolerade kontaktdon.png (26.01 KiB) Visad 693 gånger
fungerar förmodligen även för oisolerade AMP-kontaktdon
Oisolerade AMP-stift - hona.png (43.04 KiB) Visad 693 gånger
Pressfoten på bild 3 (JX1601-06) är avsedd för isolerade / oisolerade ändhylsor (även om alternativet från @glock40sw kanske ger ännu bättre resultat)
Isolerad Ändhylsa - 1601-06.png (43.31 KiB) Visad 693 gånger
Pressfoten på bild 4 förbryllade mig, till jag hittade att det finns gula kabelskor för 0,5mm2 (inte bara 6mm2)
Röd är för 1,5mm2 och blå 2,5mm2
Isolerade kabelskor.png (69.07 KiB) Visad 693 gånger