Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Från en dag till en annan så gick det inte att fälla in varken höger eller vänster spegel. Förut kunde man göra det antingen genom att låsa bilen eller genom att trycka på knappar i dörrpanelen. Elektrisk manövrering upp/ner fungerar fortfarande men som sagt inte in/ut. Det hörs inte en tillstymmelse till ljud när de normalt sett fälls in.

Möjligen kunde det varit säkringen enligt bild men den är hel. Att hänga av batteriet en halvtimme hjälpte inte heller. Det gäller en 2.5 FT - 2010. Vad kan orsaken tänkas vara?
Bilagor
fuse.png
fuse.png (13.51 KiB) Visad 3109 gånger
Jag hade samma problem efter jag hade tvättat bilen i en maskintvätt. Fällde inte in speglarna utan tvätten gjorde det själv.
Efter det funkade inte infällningen och de tills jag fällde in speglarna "manuellt" och sedan testade igen. Då fungerade det helt plötsligt :)
Ursäkta trådkap: Mina speglar funkar upp/ner, in/ut men dom fäller inte in sig när man låser bilen. Det började med att vänster spegel ibland inte ville fälla in sig men höger funkade klockrent. Sedan dog höger spegel också. Får inga felkoder när jag läser med Iscan. Ider var börja med felsökning. Är en S80 07:a
Inf3cted skrev:Jag hade samma problem efter jag hade tvättat bilen i en maskintvätt. Fällde inte in speglarna utan tvätten gjorde det själv.
Efter det funkade inte infällningen och de tills jag fällde in speglarna "manuellt" och sedan testade igen. Då fungerade det helt plötsligt :)
I det läget har de fällts in mekaniskt. Den fjäderbelastade drivningen har kopplats ur. Det är ett sånt där olyckfallsläge, där de ska kunna fällas in om man exempelvis råkar köra på en fotgängare som står för nära.

Tror att det är läge att byta generator[…]

Precis. Där gäller en gång om &ari[…]

Råd vid punktering

@StefanN , Som Vianor då, fast jag ser inte[…]

B21A drar över 4 liter milen

Du måste mäta ventilspelet, annars &quo[…]