Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av S65D
Hej. Någon som vet om V60 D4 VEA MY16 ska ha ett vanligt pappersfilter eller ett kolfilter? Samt ska det helst vara Volvo original eller kan man med gott samvete välja något annat? Tack på förhand.
av dannesk
Det är väl kolfilter på de flesta nya bilar och även om det inte skulle sitta original så skulle jag valt. Jag köper mina filter på Trodo.se och väljer av premiummärkena typ Valeo, Mann, Bosch, Mahle och liknande, du behöver inte sätta in orignal om du inte vill.
av dieselkenneth
När jag senast bytte på min v70n kolfilter satte jag in orginal volvo köpt på bilia det var billigare där än på mekonomen. Med bättre framförhållning är det mycket billigare på nätbutikerna.
av dannesk
TommyP86 skrev:Köp original, mann eller mahle. Köper du valeo kan du inte rulla ihop det=går sönder vid montering.
Bra info, har inte köpt Valeo till min Volvo endast till min MB så då vet jag vad jag inte ska köpa. :-) Är ju hopplöst om man inte kan mjuka upp det innan montering.
V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]