Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Timo1973
Tjena
Gjorde precis en insats på mim gamla v70 2.5T 2004..det var ganska mycket bös o skit i den så den behövdes nog göras rent.
Nu till min fråga..när jag monterat ihop allt igen och tänkte starta igång den så klickar det bara..när jag sätter i nyckeln och vrider på tändningen så låter det som motorn till spjällhuset rebootar..nät den är klar med det så klickar det bara när jag ska starta..någon som har en hum om vilken ände jag ska börja i?
Tacksam för svar
av Libbe
Jag gjorde rent ett Spjäll hus för många år sen....... Gjorde kliniskt rent med Broms rent + Pensel. Blev skit bra!

Spjäll brickan är ju mässing! Och Huset i Aluminium. Det hade skapats grader i Huset. Jag tog en tunn tunn slipduk och åtgärdade detta! Då funkade den perfekt.

Kan de va så i ditt fall med?
Har du kollat Riktigt noga? Att den inte "Hänger sig"? Och drf ej fungrerar?
av Timo1973
Tjena..tack för responsen
Jag gjorde rent själva kanalen så den åtminstone såg ut som nypolerad med apjällrengöringsspray och så microduk..brickan såg bra ut..klickade några droppar olja på axeln..
Men det verkar mer som startmotorn inte reagerar åå nyckelvrid..läste någonstans att kontakten mellan startlås och startmotor har en tendens att balla ur med lite ärgningar och glapp som följd. Nåja..rev isär skiten idag igen och får försöka slipa kontakterna med smärjelduk och hoppas på att det funkar..

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]