Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OS74
Jag har skaffat en XC90 2018 T5. Utan reservdäck och domkraft. Jag skulle gärna vilja ha en domkraft i bagaget. Hur får man enklast tag på en beg original?

En annan fråga, vilken (biltema jula etc) enkel garagedomkraft är lämplig att skaffa för hjulkulten framöver? (Med tanke på markfrigång och lyfthöjd)

Mvh/O
Användarvisningsbild
av Cotag
Enklast är antagligen att ringa en volvospecifik bilskrot, exempelvis Jönköpings bildemontering eller Harrys bilskrot i Malmö.
av Xanthopteryx
Original Volvo skulle jag bara betala för... en ny. Man vet aldrig vad en begagnad varit med om och det blir så jobbigt (och dyrt) om den havererar.
Kör med en sådan som reserv (och tidigare vid hjulbyte) men har nu reserv bara och så kör jag med garagedomkraft från Bahco hemmavid vid hjulbyte.
Ha även ett skaft med lämplg hylsa i bilen, som reserv, om du får bekymmer på vägen. Är mitt tips.
Användarvisningsbild
av ThomasT
OS74 skrev:Jag har skaffat en XC90 2018 T5. Utan reservdäck och domkraft. Jag skulle gärna vilja ha en domkraft i bagaget. Hur får man enklast tag på en beg original?

En annan fråga, vilken (biltema jula etc) enkel garagedomkraft är lämplig att skaffa för hjulkulten framöver? (Med tanke på markfrigång och lyfthöjd)

Mvh/O
Finns här:
https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/S% ... kraft/Alla

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]