Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OssianF
Fick Du någon ordning på VOC:en? Har ett liknande fenomen. Har appen installerad på två Android-enheter. Den ena, min telefon, envisas sen en vecka tillbaka med att tro att bilen är i viloläge. Har kört flera gånger, men viloläget ligger kvar. I den andra enheten, en surfplatta, fungerar det utan problem.
Om jag försöker visa "Connected Vehicles" på telefonen kommer det aldrig fram något, däremot på surfplattan ser jag att bilen är "Kopplad till dig och 1 annan person". Det här med "1 annan person" har jag försökt få bort tidigare med hjälp av VOC-supporten, men misslyckats. Fram till nu har det funkar i alla fall.
av taschann
Kan säga att jag svurit över VOC, visade sig att jag fick gjort en batterikoll på både startbatteri och stödbatteriet (oj där var det dammigt, satt bakom panel på D5 2013). Felet var inte i bilen utan VOC appen på androidtelefonen. EN avinstalltion och nyinstallation gjorde susen, först då kom bilen ur "offline" i VOC (omstart av telefonen hade INTE hjälpt).
Tips till flera som har samma fel i VOC, börja med det lätta, dvs ominstallera appen i telefonen!
av kinell
Har du fått ordning på det
Jag har samma problem
Bilen har stått på Volvo i 2 dar nu och summan är uppe i 4500kr
Vad kan man göra har man nån slags garanti eller

Bilen är en v60 inscription -19 18000 mil

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]

Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]