Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Vår andra bil . En volvo v70 2008 strax under 18000 mil som helt plötsligt i sommar började låta illa kring användning av fläkt .
Besökte volvo Sandviken som inte hade någon möjlighet att hjälpa till så jag sökte mig till annan verkstad för att lösa problemet. Till saken är den att jag har lagt ner närmare 18000 kronor och problemet är inte löst .
Lite om och kring ....... ibland när jag låser upp bilen så går fläkten igång och stannar när jag öppnar bildörren inte alltid men ofta. På verkstad så har dom bytt bla ac kondensorn utan resultat . Står inför att ännu en gång lämna in bilen men tänkte om någon har ngt tips vad det kan vara el upplevt samma sak .
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Men vad är ditt problem? Är det att lagret i fläkten låter illa?
Bilagor
13070101-1.jpg
13070101-1.jpg (61.55 KiB) Visad 977 gånger
av Lillolle
Låter väldigt illa i och kring fläkten. Samt att den går igång när man låser upp bilen.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Den går igång för att blåsa ut gaser från plasterna, den ska avta efter en viss tid. En del verkar den ha hoppat igång igen för, men inget fel som så.
av Leopold
Just det där med fläkten som går igång är en lustig detalj som många verkar ha noterat på litet äldre s80 /v70, min s80 -07 började med detta för några år sedan vid varm väderlek. Inget att se som ett ”fel” dock, den bara gör så och beteendet påverkar inte vare sig klimatanläggning eller fläktfunktion när man kör bilen.

Du säger att du lagt ut 18.000, är det bara ac-kondensorn de bytt eller har de även bytt det mest uppenbara, själva fläkten om oljudet kommer från denna?

Kyler anläggning ordentligt? Saknas kyla går fläkten på fullblås för att förgäves få ner kupétempen när det är varmt, då låter det en hel del bara av det.

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]

Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]