Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Piri Piri
Har en V70-04 med 2,4l motor som gått 15000 mil där keramiken i katalysatorn har börjat vibrera vid visst varvtal så jag har börjat kolla efter en begagnad på "skroten" .
Bilen har gått som vanligt framtill idag efter ha kört en mil o låtit den stå i några timmar på förmiddan så skulle jag köra hem, då drog den runt men tände aldrig....försökte flera gånger med samma resultat.
Ringde en kompis som sa att man skulle kolla säkringarna och att bensinpumpen lät, de var OK....ringde till en annan mekare på kvällen han tyckte jag skulle prova med att lossa batterikabeln en kvart..ska prova detta imorron....så till min fråga.....är det någon som varit ute för detta ? och har det samband med katalysatorn månne? Finns det mera tips på vad man kan göra för att fixa detta fel?
Användarvisningsbild
av greeeken
Piri Piri skrev:Har en V70-04 med 2,4l motor som gått 15000 mil där keramiken i katalysatorn har börjat vibrera vid visst varvtal så jag har börjat kolla efter en begagnad på "skroten" .
Bilen har gått som vanligt framtill idag efter ha kört en mil o låtit den stå i några timmar på förmiddan så skulle jag köra hem, då drog den runt men tände aldrig....försökte flera gånger med samma resultat.
Ringde en kompis som sa att man skulle kolla säkringarna och att bensinpumpen lät, de var OK....ringde till en annan mekare på kvällen han tyckte jag skulle prova med att lossa batterikabeln en kvart..ska prova detta imorron....så till min fråga.....är det någon som varit ute för detta ? och har det samband med katalysatorn månne? Finns det mera tips på vad man kan göra för att fixa detta fel?

Testa annat batteri kan vara nått.
Att lossa kabeln kan vara bra.
Finns universal kattar att köpa oxå som är billigare.
av Piri Piri
Testade o nollställa strömmen idag....lyfte av pluspolen i 20min o testade sen att starta.....o VOILA....bilen startade direkt.
Tack för supporten......håller tummarna för att det ska hålla i sig.
Vad kostar en universalkat?
Förstärkt kamrem

Antar att det är en sån här Gates […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]