Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av matzen10
_lucifer_ skrev:Min förra bil hette ONN... fick väldigt fyndiga smeknamn av vänner så som "väldigt PÅ", "ONNanist", etc. etc.

Min nuvarande bil heter "mesen" efter sitt reg.nr. WOZ :)
haha..

--> Matz
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Skrivet: Tor 15 Nov 22:28:05 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

oj "JEW" måste väl slunkit igenom av misstag?
olyckliga bokstavskombinationer tas väl bort?
hur grymt vare det inte att ha en plåt med tex k*k

nåja jag får nöja mig med FYL , blir det fyllot då ?
parkeringsgrannen har UNE och med EU-s:et till vänster blir det så klart sUNE, inga tveksammheter där
hejs

Jag skulle tycka att det var ascoolt att ha en ful regskylt, en sån där som råkat slinka igenom...
Som K*K

En gång hade jag en asful fiesta (aldrig mer ford) och den hade KKK...
Märkligt att ingen slog sönder den, för det bodde en hel del utländska familjer omring mitt hus...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Här kan ni kolla regnr som är förbjudna.
susning.nu skrev:

Förbjudna bokstavskombinationer
På samtliga typer av skyltar så får ej bokstavskombinationer som kan väcka anstöt förekomma. Vad som kan väcka anstöt har varierat genom åren och därför har listan över förbjudna kombinationer utökats efterhand. Följande kombinationer är ej lämpliga för tillfället:

APA, ARG, BAJ, CUC, CUK, DUM, DYR, ETA, ETT, FAN, FEG, FEL, FEM, FES, FET, FNL, FUC, FUL, GAM, GAS, GAY, GEY, GLO, GOM, GUB, GUC, GUD, GUK, HAL, HAN, HAO, HAR, HAS, HAT, HER, HES, HET, HJO, HKH, HMO, HOM, HON, HOR, HOT, HRA, HUD, HUK, HUS, HUT, JUG, JUK, JUO, JUR, KDS, KUC, KUF, KUG, k*k, KYK, LAM, LAT, LEM, LOJ, LSD, LUS, LUZ, MAD, MAO, MAS, MEN, MES, MBL, MUF, MUS, MUT, NEJ, NJA, NOS, NRP, NUP, NYP, OND, OOO, ORA, ORM, OST, OXE, RAS, REA, ROM, RPS, RUG, RUS, SAB, SAC, SAF, SAP, SAT, SEG, SEK, SEX, SJU, SOP, SOS, SPY, SSU, SUG, SUP, SUR, SWE, SYF, TAJ, TBC, TOA, TOK, TYP, TOT, TRE, UCK, USH, UFF, UFO, UPA, USA, WAM, WAR, WTC och WWW.

Värt att notera:

Listan innehåller givetvis inga ord med bokstäverna I,Q,V,Å,Ä eller Ö eftersom dessa inte används.
Många alterantiva stavningar på k*k är förbjudna, tex CUK, CUC och KYK.
Tillåtna: STO, KKK
KDS är förbjudet, men inte TCO.
OND är förbjudet, men GOD är tillåtet
/Kalle
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Kan tillägga att svågerns nya tjänstesnurra (9-5 biopower) har regnummer GEY
Användarvisningsbild
av Nexus
Mattias_F skrev:Kan tillägga att svågerns nya tjänstesnurra (9-5 biopower) har regnummer GEY
Det passa ju bra när han kör SAAB :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Mattias_F skrev:Kan tillägga att svågerns nya tjänstesnurra (9-5 biopower) har regnummer GEY
Märkligt att GAY var förbjudet, men inte GEY... :)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
såg jag fel?, såg ut som GEY var med på listan?
Jag asgarvade såklart när han skulle visa upp den nya bilen, trist på ny kärra även om det var på en stallbackamoppe :wink:
av sessan84gbg
vad kan man få för namn av GUX??
Användarvisningsbild
av Funk
Bästa regnumret måste väl ha varit polisbilen i Mölndal som hade KGB400 under åttiotalet..

/Thomas
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Felkod B5

Jag har inte läst eller hört om nå[…]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart