Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Intressant. Volvo vet (visste) inte själva vad de har och inte har.
Kolla i den här bruksanvisningen.
Fotnot 9 på sidan 126 och OBS-rutan mitt på sidan 202.
De två som skrev de här två dokumenten hade uppenbarligen inte pratat med varandra. Eller så gäller de inte för samma årsmodell (2011).
av Doomis
Jag tror helt enkelt att de har blandat ihop det, det är ju inte första gången en instruktionsbok har fel.
Det blir en konflikt i MOST systemet om man monterar båda slavenheterna och aktiverar dem. Det fungerar inte.(Det testades i helgen). Detta gäller ICM upp till 2011. 2012 så tog sensus över blåtanden, men det är nåt helt annat

Däremot tror jag de menar Bluetooth Handsfree tillbehöret, som man kunde få eftermonterat om man prompt ville ha blåtand. Det var ju Parrot som tillverkade dessa, men salufördes av Volvo, precis som ACU.
Därav förvirringen.
Bild
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, kanske de tänker på papegojan. Vore intressant att se om en bil med sånt och telefon får det extra menyalternativet?
Jag har första omgången Sensus i en bil, och sista i den andra. Då var det bara Bluetooth som gällde. Vilket får anses vara en rimlig utveckling.

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]

Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]