Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Liten ändring, efter lite googlande så kan man visst hitta Halo stift i USA för ca. 300:- +frakt... I Sverige kostar dom dock tydligen runt 190:-/st fortfarande..

Problemet i mina ögon i det här fallet verkar vara att dom inte vet vad som passar var.. T.ex rekommenderas samma stift till i stort sett alla motorer, sugisar som turbos.. Och har man en B5254T2 så rekommenderar dom olika stift till S60 och V70... :roll:

/Thomas
Användarvisningsbild
av greeeken
Funk skrev:
6 st LSG Halo Spark kostade mig drygt 216 med frakt. Motorn mår bra mkt bättre än volvos stift som jag hade i
Till en sugmotor då ? För så vitt jag vet så rekommenderas inte Halo till Volvos turbomaskiner, om det ens finns passande...och dom brukar väl kosta runt 200:- styck ?

/Thomas
Imitt fall sugis ja

http://lsgbrisk.com/products/product.aspx?id=37
Användarvisningsbild
av greeeken
~Kalle~ skrev:Vilken olja rekommenderar Volvo egentligen?
Vissa Volvo-verkstäder säger Castrol och andra Mobil-1

Själv tycker jag att Mobil-1 är bäst. (inte för att jag har provat castrol men ändå..)

Här på Volvo så säger dem Mobil-1, det är det dem har i slangarna i verkstan också.

/Kalle
Verkar vara olika beroende på vart man bor.
Här i Vallentuna Sthlm (Bra Bil) så häller dom i Castrol.
Användarvisningsbild
av Funk
greeeken: Bra priser, praktiskt taget gratis... 8:- st + frakt om det stämmer att det är i kronor..

Men.... inte till turbomotorer som trådskaparen sökte.. Och en av anledningarna till det högre priset på service (6000 mil) på turbobilarna är just att stiften är så dyra.
Till sugisar funkar annars även Biltemas Eyquem bra, och är billiga, men dom har inte heller stift till turbosar..

/Thomas
Användarvisningsbild
av greeeken
Funk skrev:greeeken: Bra priser, praktiskt taget gratis... 8:- st + frakt om det stämmer att det är i kronor..

Men.... inte till turbomotorer som trådskaparen sökte.. Och en av anledningarna till det högre priset på service (6000 mil) på turbobilarna är just att stiften är så dyra.
Till sugisar funkar annars även Biltemas Eyquem bra, och är billiga, men dom har inte heller stift till turbosar..

/Thomas
Det är dollar faktiskt. Men även det blir ju billigt !!
av bsba
Funk skrev:Till sugisar funkar annars även Biltemas Eyquem bra, och är billiga, men dom har inte heller stift till turbosar..
Har kört på Biltemas i min 850 (sug) flera år nu. Förra omgången gick 5000 mil och såg fortfarande fräscha ut.
av Osten
Andy skrev:
bsba skrev:Vad tar dom för det?
Jag brukar göra mina servicar själv för att jag blir så irriterad på hutlös prissättning. Det blir dyra stämplar, frågan är om det är värt det.
Jag tror det var 4400:-,
Jag hade tidigare en Audi så i mina öron känns denna kostnad normal.
av Moody
~Kalle~ skrev:
~Kalle~ skrev:
Mattias_F skrev:Shit!,
skall bilen in på 6000? Fasen, min var nyservad vid 4800 skall den in igen då?
Jag trodde bilen indikerade när det var dax...kanske det den gör? :roll:
Det är 2000 mils intervall, dvs 2000 4000 6000 8000 10000

Bilen säger till när det har gått 1 år, 2000mil eller ett visst antal motortimmar, efter vilket som först inträffar.

/Kalle
Nu kom jag på att nih ar MY05-MY06. Serviceintervallerna kan vara annorlunda då. :oops: Kolla i instruktionsboken så ser du vad som står!

/Kalle
Just det, from MY05 är det intervaller på 3000 mil eller 1 år som gäller.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Nu har min rullat 6600 (MY05) och indikerar för service, dvs 1800mil sedan sist.
JAg har bokat tid hos Bilservice i Landvetter för servicen inklusive kontroll framvagn och canbus tillägg av subwoofer.
Jag återkommer med vad de tar för servicen.

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]

Ingen bromsverkan höger fram

En V70 2.4 170hk 2003. Bilprovningen visar perfekt[…]

Volvo appen

Inga problem med att starta värme här.