Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HickeHiskelig
V70nyburjaren skrev:Bara att ta ut felkoder då!
jag har felkod ECM-6806 Turbocharger (TC) Control Valve, Flow fault. Pressure Too Low.

jag tror det är bränslestrul som dock gör att den inte vill gå. den dog i uppförsbacke, med ganska lite sås i tanken. gissar att den tog luft från tanken där, och drog med sig massa skit och satte igen filtret.
av HickeHiskelig
V70nyburjaren skrev:så du har bränsle och tändning, men inte luft. Finns många givare som kan vara fel, även EGR ventilen väl?
jag vill först säkerställa att jag verkligen får bra med sås fram till motorn. var på bränsleledningen kan jag öppna den lättast?

äldre bilar är verkligen så mycket lättare...
av HickeHiskelig
V70nyburjaren skrev: lör 13 aug 2022, 18:35 så du har bränsle och tändning, men inte luft. Finns många givare som kan vara fel, även EGR ventilen väl?
Nu går den. De va en slang på turbon som inte satt som den skulle. Nu är det avgasläckaget kvar. Verkar inte vara några felkoder nu heller

av HickeHiskelig
sicnarf skrev: lör 13 aug 2022, 21:09 Mirakel att den motorn puttrar och går trots att du kört 6 km med endast 2 liter olja i den. :-o
Äsch :-D ”nyservad” stog det ju i annonsen!

Har dessutom kört en jetta mk1 med för mycket olja en gång… oljelampan börja lysa, så polarn som körde min bil hällde i mer olja, 2 ggr… så 2 liter mer än vad det ska vara. Sen blev det en liter till när den kom hem… den vägrade starta, tömde ut alla 6 liter eller va de nu va, i med rätt mängd, bytte oljetrycksensorn, den lär ha skjutit olja genom kolvringarna eller nåt och vevaxeln lär ju ha badat i olja. men efter en stund gick den som den ska. :-D Sicken tabbe!

Nu till min fundering kring ljudet. Var kommer det ifrån tror ni? Bakom motorn är det
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]