Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan72
Det är 3 månaders garanti på bilen. Fick idag reda på att sommardäcken är rätt kass, där har man 6 lappar som ska ut till våren. Jag har sagt till dem att jag vill avvakta. Helst skulle jag vilja byta min kärra med någon som eventuellt skulle vilja gå ifrån Volvo till BMW, men det är inte så lätt.
Vi får se hur det går...han kanske hör av sig med ett bättre bud :)
av Micklo
Jag håller med Xioz till 100% Köp en -05 eller uppåt, dom är mycket snyggare och så klart lite mer "krims krams" Sen tror jag dom håller sig bättre i pris också... En -01 och -04 e ju nästan samma bil...

Jag gick i bilbytartankar för ett tag sedan, kollade b.la på en -05 2,5T AWD som hade gått 12 700mil "Endast" 185 000:- Den var då billigast i sverige och i riktigt bra skick... Låg sömnlös i några nätter och funderade men bestämde mig för att åka i min "gammla" -01 i några år till...

Men om du inte har någon bråska så leta vidare, det finns en uppsjö av v70:s till salu... Och ska du köpa av handlare till det där priset så ska naturligtvis NYA sommardäck ingå... Annars kan du be han dra åt ******** :D
av Stefan72
Kan meddela att jag tackade nej till erbjudandet. Har precis sålt BMW:n privat för dryga 140, kan nog hitta en fin 2,5 T för ca 155, så det blev bara ca 15 lappar upp, känns bättre:) Tack för era tips & synpunkter.
Felkod

Kolkanistern sitter under batteriet. Har en 8mm sl[…]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]

Låscylinder

Tänkbart.. Du lär ju få byta cylin[…]