Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S90T5
Hej på er! Är det ngn som vet hur man ansluter till carplay från mobilen till bilen? Har nyligen köpt en S90 2018 årsmodell. Har provat att ansluta med en USB kabel men det kommer inte upp ngt varken på mobilen eller skärmen i bilen. Och jag har allt aktiverat som krävs för carplay. Är det tillval eller är det standardutrustning på nya Volvo från årsmodell 18 och framåt? Har uppdaterat till senaste version på mobilen och har provat olika USB kablar. Mobilen laddas men det kommer inte upp ngt jag ska godkänna för att ansluta till carplay på skärmen. Har provat stänga av mobilen och bilen men funkar inte ändå. Hur ansluter man till Carplay egentligen? Jag har bara ett USB uttag i bilen också. Tror inte det finns Carplay i bilen utan måste efter installera det. Hur har ni gjort för att komma igång med carplay.
av Xanthopteryx
Har du ikonen för Catplay i mittskärmen? (där du hittar appar och krafs)
Om inte, köp hos Volvo och få installerat.
Har du ikonen? Tryck på den.
Användarvisningsbild
av S65D
Hade två USB-portar där på min S90 MY19 (med Apple CarPlay och Android Auto, vilka är [/var?] tillval). Fick förklarat för mig att den ena porten, med vit ram runt, är den man ansluter telefonen till för funktionerna.
Bilagor
67C92186-6064-4DE5-AFD6-55787F276340.jpeg
67C92186-6064-4DE5-AFD6-55787F276340.jpeg (238.12 KiB) Visad 1155 gånger
av S90T5
Xanthopteryx skrev: tis 02 aug 2022, 17:38 Har du ikonen för Catplay i mittskärmen? (där du hittar appar och krafs)
Om inte, köp hos Volvo och få installerat.
Har du ikonen? Tryck på den.
Nej jag har inte den ikonen någonstans. Jag trodde att den ikonen kom upp när man anslöt första gången. Men när jag kopplar min mobil med USB till bilen så händer absolut ingenting. Det ska väl komma upp ett meddelande som man ska godkänna och så kommer carplay appen upp efter det. Men konstigt att min S90 bara har ett USB uttag medan andra har 2. Men då är det nog så att jag inte har stöd för carplay just nu utan jag måste få det installerat för att det ska kunna gå att ansluta. Hur får man det installerat? Kör man till Volvo så dem fixar det? Eller är det ngt man gör själv? Tack för ditt svar.
av Xanthopteryx
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... audio/2018

Personligen skulle jag ta Smartphone integration då det inkluderar Android Auto. Mer flexibilitet helt enkelt.

Passa även på att lägga till Intellisafe support.

Det extra uttaget kan du själv montera med hjälp av anvisningarna. Kolla vad det kostar att köpa delarna samt vad det kostar att köpa hela paketet så ser du om det är värt att spara in arbetskostnaden. Sedan behövs mjukvaran såklart.

Valfri Volvoverkstad kan lösa mjukvaran.
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]