Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska byta till v-hjul på S60:n (02:a) men hittar inte hjulbultsnyckeln.

Vad kan man göra?

1. Ringa Volvo imorgon och beställa en ny (jag har kvar Wheel Key Certificate eller vad det heter)
2. Åka till vilken däckverkstad som helst och så har de alla Volvos hjulbultsnycklar och då byta till vanliga bultar
3. Låta någon borra bort hjulbultarna med lås

På 1. kanske någon vet hur lång leveranstid det kan vara och vad det kan kosta.

Jag tycker inte det är så meningsfullt längre att ha lås på hjulen (Mimas 16" är väl inte så stöldbegärliga...).

Tacksam för tips!
Per H
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Åk till volvo och hör med dem hur du ska göra. Jag tror att de kan fixa bort hjulen utan nyckeln.
Annars tor jag det går ganska fort att få hem en ny hylsa.

/Henrik
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag läste i en tråd här på forumet, undra om det var Greeken som skrev? Iaf så var kontentan att det går väldigt snabbt och smidigt att få hem en ny om du bara har serienumret.

mvh
Anders
av perhall
tack för tipsen - jag får ringa Volvo imrogon bitti
PH
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag kan berätta efter mitt lilla äventyr i helgen att om man pajjar nyckeln eller förlorar den så kostar en ny låshylsa 225.- och levereras på 3-5 dagar. Glöm inte att ha med koden för bultarna.

Nu vet även jag att man skall bara ha minimal kraft när man monterar dessa då de inta tål samma kraft som övriga bultar ,eller snarare , det är lättare att få grader på dem eller hylsan.
Stort tack till Bilias "specialhall" för problembilar och deras mästerliga demontering av mina bultar med två proffs stänger och slägga. 8)
Användarvisningsbild
av K5054
Går som sagt fort att få hylsan om man har numret; 18 Euro kostade den att få hemsänd i brevlådan. Kom från Tyskland på 2 dagar. :D
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]