Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bannad
torbjorn_75 skrev:
EPSON skrev:Källa på det. Tack.
Källan är Tony Radakin, brittisk försvarschef.

UK defence chief: 50,000 Russian soldiers have either died or been injured (The Guardian)
Sunday Morning July 17 2022 (Youtube)
.
Självklart, den mest trovärdiga och pålitliga källan :-) tillåt mig att småle.
Vore nog på sin plats att komma överens om antalet dödsoffer i detta mindre begripliga krig.
Senast redigerad av 2 Bannad, redigerad totalt 0 gång.
av Bannad
Cotag skrev:Säg inte så, du kan kränka prorysstrollen i tråden. :-)
Kan ju inte jämföras med bättre inlägg i detta forum.. Det är ju helt enkelt enanstånde :-)
Användarvisningsbild
av Cotag
EPSON skrev:Tillåt mig småle.
Du får såklart småle åt vad du vill. Vi lever ju i ett fritt demokratiskt land, även om vår livsstil är mer hotad än på många decennier.
av Bannad
Cotag skrev:
EPSON skrev:Tillåt mig småle.
Du får såklart småle åt vad du vill. Vi lever ju i ett fritt demokratiskt land, även om vår livsstil är mer hotad än på många decennier.
Gör vi?
Tycker nog att sandlådenivån gör sig mer än gällande.
Och självklart småler jag åt vad jag vill och även dig.

Nu måste vi akta oss för Ryssen.. :-o
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
EPSON skrev:Självklart, den mest trovärdiga och pålitliga källan :-) tillåt mig att småle.
Vore nog på sin plats att komma överens om antalet dödsoffer i detta mindre begripliga krig.
Antalet var nog en försiktig uppskattning. Enligt USA:s regering har nu 75 000 ryssar skadats eller dödats i kriget. De konstaterar att den ryska militären är trött. :bored:

Det långdragna kriget har tömt Rysslands förråd på kryssningsmissiler och andra moderna precisionsvapen. Ryssland har hamnat i försvarsställning.

Amerikanska politiker vill nu förse Ukraina med ett kraftfullt robotsystem som kan träffa mål 280 kilometer bort.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
torbjorn_75 skrev: fre 29 jul 2022, 04:13
EPSON skrev:Självklart, den mest trovärdiga och pålitliga källan :-) tillåt mig att småle.
Antalet var nog en försiktig uppskattning. Enligt USA:s regering har nu 75 000 ryssar skadats eller dödats i kriget. De konstaterar att den ryska militären är trött. :bored:

Det långdragna kriget har tömt Rysslands förråd på kryssningsmissiler och andra moderna precisionsvapen. Ryssland har hamnat i försvarsställning.

Amerikanska politiker vill nu förse Ukraina med ett kraftfullt robotsystem som kan träffa mål 280 kilometer bort.
Det sägs att Ryssland har extrema mängder artilieri. Man har lagt sig på en jämn nivå där man skjuter numera ca 7500 granater per dygn. USAs totala produktion av granater är 75000 per år. Ryssland skjuter alltså lika mycket som en hel årsproduktion av USAs granater var 10e dag och man har möjlighet att producera i samma tempo så man
inte får slut. .

Blixtkriget misslyckades, ryska avancerad vapen är ont om, Nu är strategin att pulverisera Ukraina bit för bit medans man går frammåt mycket långsamt för att inte riskera mera soldater.. Man matar granater i en oändlig ström tills allt är utplånat och då rycker man fram en liten bit.

Vi får väl se om VÄst/Ukraina kan hålla i mot i längden.
Användarvisningsbild
av GLIZ
Cotag skrev:"Ukrainsk krigsfånge kastreras med kniv – av ryska soldater"

Hur ser prorysstrollen i tråden på detta?
Helt ok förfarande vid ryska "militära specialoperationer" eller?

https://theatlasnews.co/conflict/2022/0 ... inian-pow/
Finns skitstövlar i alla läger. Självklart är det inte ok med den sortens agerande. Det är rötäggens rötägg och hör inte hemma någon stans.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 147
V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, hu[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]