Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

kebabpizza skrev:
SundanceKid skrev:Han får kolla med Volvo. Finns det nån runt Göteborg som kan göra snabba lätta jobb så man slipper lämna in bilen flera dagar?

Skickat från min DN2103 via Tapatalk
Måste väl ändå få en likvärdig hyrbil under tiden?
Tänkte mer att det är snabbt jobb så det bara är att vänta under tiden.

KalleJ skrev:Obakat/ej färdigkokt bromsbelägg :-D
Din kompis lär få nya skivor och belägg.

Han har inte en lång nedförsbacke innan parkeringsplatsen?
Varför nya skivor egentligen?

SundanceKid skrev:
KalleJ skrev:Obakat/ej färdigkokt bromsbelägg :-D
Din kompis lär få nya skivor och belägg.

Han har inte en lång nedförsbacke innan parkeringsplatsen?
Varför nya skivor egentligen?

Skivan är påverkad av fallerande belägg. När de byter skiva fram ska båda sidorna bytas i samtidigt i normala fallet.
Alla bromsbelägg runt om skulle jag byta iom de är från samma dåliga produktion serie.
Användarvisningsbild
av Cotag
Måste ju finnas någon på "hans" verkstad som kan svara på och ge tid för ett sånt här brådskande garantiärende.
Om det var min bil så hade jag inspekterat alla belägg bak, hade inte skadan varit större än att 1/4 av ett belägg var borta så hade jag kört vidare med bilen lite försiktigare tills verkstan har tid.
Försvunnen bromskraft är försumbar.
Användarvisningsbild
av Erik Å
SundanceKid skrev: mån 01 aug 2022, 07:50 Snart löst. Verkstad hade inga tider men han fick med belägg hem.
De dåliga beläggen borde egentligen reklameras och skickas tillbaka till Volvo så de får ta leverantören i örat.
Bromsbelägg är säkerhetskritiska, de får helt enkelt inte ramla sönder så där.. :-/

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]