- tis 26 jul 2022, 18:28
V70.jpg (773.97 KiB) Visad 580 gånger
Hej,
Någon som har koll på vad det är som låter?
Se länk: https://youtube.com/shorts/obrvun8sD_I?feature=share
Bild tagen på området där jag tror att det dunkande oljudet kommer från.
Kom helt plötsligt och lät endast vid gaspådrag. Tyngre dunsande ju mer jag gasade. När kopplingen trycktes ned så tystnade det helt.
Dagen efter var det helt tyst under ett x-antal mil.
Dagen därefter kom det igen och nu lät det helt plötsligt mer när jag tryckte ned kopplingen jämfört med gaspådrag. Kunde t.o.m. tystna nästan helt en stund för att sedan återkomma igen.
Vid nått tillfälle kunde jag få det att tystna under en väldigt kort tid när jag snabbt svängde till höger. Precis som om att det som slår i det som snurrar kom ifrån varandra just då. Svängde jag till vänster så lät det lite mer.
Låter som om att det kommer från området koppling, växellåda, drivaxel, torpedvägg dvs mot föraren.
Har lossat båda framhjulen och känt på drivaxlar m.m. som båda känns likvärdigt.
Om något är trasigt borde det väl låta hela tiden, eller?
Spindelled är det inte.
Växellåda och koppling är bytt för några hundra mil sedan.
Tack på förhand!
Någon som har koll på vad det är som låter?
Se länk: https://youtube.com/shorts/obrvun8sD_I?feature=share
Bild tagen på området där jag tror att det dunkande oljudet kommer från.
Kom helt plötsligt och lät endast vid gaspådrag. Tyngre dunsande ju mer jag gasade. När kopplingen trycktes ned så tystnade det helt.
Dagen efter var det helt tyst under ett x-antal mil.
Dagen därefter kom det igen och nu lät det helt plötsligt mer när jag tryckte ned kopplingen jämfört med gaspådrag. Kunde t.o.m. tystna nästan helt en stund för att sedan återkomma igen.
Vid nått tillfälle kunde jag få det att tystna under en väldigt kort tid när jag snabbt svängde till höger. Precis som om att det som slår i det som snurrar kom ifrån varandra just då. Svängde jag till vänster så lät det lite mer.
Låter som om att det kommer från området koppling, växellåda, drivaxel, torpedvägg dvs mot föraren.
Har lossat båda framhjulen och känt på drivaxlar m.m. som båda känns likvärdigt.
Om något är trasigt borde det väl låta hela tiden, eller?
Spindelled är det inte.
Växellåda och koppling är bytt för några hundra mil sedan.
Tack på förhand!