- lör 23 jul 2022, 14:20
#1506091
Hej! Köpte en begagnad V60 för en månad sen, gått nästan 30k mil men såg fin ut och serviceboken var välfylld.
Första kvällen så fick jag meddelande om att kylarvätskanivå var låg, öppnade huven och konstaterade att den var lite låg så jag fyllde på. Tänkte inte mycket mer om det sen men efter två veckor fick samma varning igen.
Den här gången var jag förbi handlaren som provtryckte systemet men dom hittade ingen läcka.
Nu ytterligare en vecka senare så fick jag varningen igen, men denna gången så räckte det med att lossa på locket till kylarvätskan så steg nivån upp och varningen försvann.
Bilhandlaren pratar om att locket till kylarvätskabehållaren kan vara trasigt men tror ni det kan vara toppen? Har inte märkt av några av dom klassiska symptomen, oljan svart och fin och har inte sett något läckage inne i motorrummet.
Första kvällen så fick jag meddelande om att kylarvätskanivå var låg, öppnade huven och konstaterade att den var lite låg så jag fyllde på. Tänkte inte mycket mer om det sen men efter två veckor fick samma varning igen.
Den här gången var jag förbi handlaren som provtryckte systemet men dom hittade ingen läcka.
Nu ytterligare en vecka senare så fick jag varningen igen, men denna gången så räckte det med att lossa på locket till kylarvätskan så steg nivån upp och varningen försvann.
Bilhandlaren pratar om att locket till kylarvätskabehållaren kan vara trasigt men tror ni det kan vara toppen? Har inte märkt av några av dom klassiska symptomen, oljan svart och fin och har inte sett något läckage inne i motorrummet.