Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av makubex18
Hej!

Jag köpte precis en MY16 V70 D4 Classic Momentum för 3 veckor sedan. Jag kan inte så mycket om bilar och det här är min första Volvo.

Bilen har gått 6800 mil har ägts av 1 ägare (Volvo anställd) och har alltid varit servad hos Volvo Bil. Jag har också alla kvitton på service gjorda på bilen från dag 1.

Bilen fungerar bra i mitt perspektiv jag har inga problem med den och förra ägaren sa att det enda problemet han hade handlade om låset på passagerardörren men fixades under garantin. Det är ingen rost på bilen, den har även Ditec underhålls-behandling.

Men efter att ha läst här i forumet insåg jag att VEA-motorer har många problem. Ska jag behålla bilen? eller sälja den? Om jag säljer den inbillar jag mig att jag skulle förlora cirka 20 000 kr i värde om jag säljer den till bilhandlare. Tack på förhand!
makubex18 skrev: lör 23 jul 2022, 00:38 Hej!

Jag köpte precis en MY16 V70 D4 Classic Momentum för 3 veckor sedan. Jag kan inte så mycket om bilar och det här är min första Volvo.

Bilen har gått 6800 mil har ägts av 1 ägare (Volvo anställd) och har alltid varit servad hos Volvo Bil. Jag har också alla kvitton på service gjorda på bilen från dag 1.

Bilen fungerar bra i mitt perspektiv jag har inga problem med den och förra ägaren sa att det enda problemet han hade handlade om låset på passagerardörren men fixades under garantin. Det är ingen rost på bilen, den har även Ditec underhålls-behandling.

Men efter att ha läst här i forumet insåg jag att VEA-motorer har många problem. Ska jag behålla bilen? eller sälja den? Om jag säljer den inbillar jag mig att jag skulle förlora cirka 20 000 kr i värde om jag säljer den till bilhandlare. Tack på förhand!
Om du tycker bilen känns bra, ser jag inte vitsen med att sälja den bara för du läst på forumet.. det rullar liksom mer än 10000+ V70 My16, och som du själv nämnt har bilen du köpt bara ägts av en, antagligen har den varit snällkörd.
Användarvisningsbild
av Micce1980
makubex18 skrev: lör 23 jul 2022, 00:38 Hej!

Bara att köra vidare, händer det något så ta det på maskinskadeförsäkringen. Ofta går dessa förlänga med om man vill. De allra flesta rullar ju på och verkar vara få om ens några som rasat(?) Njut av pärlan och titta på vägarna hur många d4 du ser rullar :-)
av monza
Själv åker jag, efter mitt motorbyte för över två sedan, runt i min 2016 D3 o bara väntar på att nått mer ska hända. "jag förstod det" kommer jag att konstatera, oavsett vilket fel som uppstår. :D

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]