Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
Har pratat med åf. Ska ev. fnnas en ny mjukvara som ska lösa problemet med dålig mottagning och varierande ljud. Vi får väl se hur det blir med det såklart men nästa vecka så har jag tid för uppdatering av mjukvara.
av III
Så har jag fått ny mjukvara, massa saker som skulle uppdateras. Tog ca 40 minuter. Nu har jag inte hunnit köra så mycket men spontant verkar det bättre. inte så svajigt ljud på dab. Får testa och se, tillfälligheter eller förbättring. Verkade som den även bytte sändare snabbare också. Dessutom fick växellådan ny mjukvara. Även där tycker jag mig anan en viss förbättring. Kan vara placebo såklart. Får köra mera för tydligare utvärdering. Men för er som upplever problemet så finns det nog lösning.
av Ekan66
Har precis samma problem med min V60-2019,tänkte också fråga om ni som har problem upplever det som mycket sämre nu än för typ 6 mån sedan,min var helt problemfri i över 1 år men nu är det så gott som alltid störningar med höjt/sänkt ljud osv och oftast med riktigt dåligt ljud/mottagning efter en sån höjning. Kan nämnas att jag bor i Bromma men störningarna kommer överallt i Sthlm omr. Och ni som bytt mjukvara,har det blivit någon skillnad ? tacksam för svar
av III
Bor i Göteborg, mottagningen på dab är ju inget vidare, men det beror nog på utbredningen snarare än bilen. Funkar bra i Göteborg med omnejd men en bit utanför blir det dåligt. Variationen i ljudet hade jag glömt bort. Så det måste blivit bra med uppdateringar.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]