Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jingeson
Har en XC60 B5 årsmodell 2020. När jag startar bilen från mobilappen för att få kyla i kupen så startar den. Efter 10 minuter sätter jag mig i bilen och märker att ventilationen går men den kyler inte. I mittdisplayen längst ner i varje hörn där inställd temperatur brukar visas står det noll. Om jag däremot startar bilen från kupen så går air condition normalt. Ska det vara så här? Nån som stött på detta problem? Har ringt Volvo och de kunde inte svara.
Användarvisningsbild
av TTure
Hej, har samma modell som du men inte tänkt på det tidigare. Gick därför ut för att testa naturligtvis🤣.
Startade motorn med mobilen och när jag satte mig i den efter ca 8 min så står det OFF i nedre delen av display. Noterade oxå att den visade AV OFF där. När jag känner så blåser det kallluft som det ska. Mätte utblåsluften till 15.8 gr.
Omgivande mätning i bilen ca 26 gr. När bilen startades med vredet visades 20gr som jag har normalt, även AC OFF försvann. Väder appen hämtade tydligen ny info då den gick direkt från 26gr som på bilden till 29gr.
Bilagor
767E6D1D-2C51-4F77-8E3E-8CA6A7890D4A.jpeg
767E6D1D-2C51-4F77-8E3E-8CA6A7890D4A.jpeg (988.61 KiB) Visad 1407 gånger
av Jingeson
Det märkliga är att det står off på skärmen. Den borde visa inställd temperatur som den gör när man startar från vredet.
av Jingeson
Testade nu med att sätta en termometer i bilen. Fjärrstartade o lät den gå i 10 minuter. Läste av termometern o temperaturen var densamma. Fläkten gick på halvfart. Startade sen bilen med vredet o då går fläkten igång på maxfart o kyler.
Måste höra med Volvo om funktionen ska vara så här. AC'n borde gå på maxfart även när jag fjärrstartar.
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]