Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
Om man rengör (eventuellt bytar) givaren och motionerarar/smörjer ventilen enligt videon så får man ju insikt i om det är detta som är problemet.
Går bilen ok efteråt så kan man ta beslut om eventuellt byte/bättre rengöring senare, tänker jag.
Om du vågar pilla själv vet jag inte :-) Men videon är väl ganska instruerande och inga speciella verktyg behövs.

Knepigt det där med garantin. Hoppas du fick den riktigt billigt.
av Alan5
Cotag skrev:Om man rengör (eventuellt bytar) givaren och motionerarar/smörjer ventilen enligt videon så får man ju insikt i om det är detta som är problemet.
Går bilen ok efteråt så kan man ta beslut om eventuellt byte/bättre rengöring senare, tänker jag.
Om du vågar pilla själv vet jag inte :-) Men videon är väl ganska instruerande och inga speciella verktyg behövs.

Knepigt det där med garantin. Hoppas du fick den riktigt billigt.
Jag gör som du säger och återkommer med beshed..
Billigt var det verkligen. Men dyrt blir det om jag bara chansar och byta del efter del.
Tror du att turbon skulle ställa upp detta problem? Hur skulle man testa turbom? Eller det svarta plast locket på motorn? För det är massa kanaler i det svarta får jag mig.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw