Fick ett mer professionellt svar av servicechefen än jag fick av servicemannen, där hen bekräftar att de kommer byta reflexen på garanti men att de "alltid behöver säkerställa att det inte beror på yttre åverkan, stöld eller dylikt". I första svaret jag fick lät det mer som att de genast försökte slingra sig och att det är jääääättekonstigt och ungefär MÅSTE vara mitt fel och att det omöjligt kan vara dålig kvalitet som är problemet

Jag såg att reflexen satt lite löst och tryck dit den igen (hörde att den knäppte till som att den satte sig på plats igen), sen har den så klart flugit av under färd ändå.
Erbjuden tid 8 augusti för att få en reflex ditsatt. 4 veckors väntetid för ett jobb som tar 5 minuter

Visst att det är semestertider, men det låter absurt.
Jag måste verkligen säga att jag börjar sakna Skoda och deras service något oerhört nu
Mer info gällande garantin:
https://selekt.volvocars.se/sv/volvo-selekt
Framgår ju tydligt att de ska åtgärda ett sådant fel som en reflex som trillar av. Är ju inget att tjafsa om.
"Volvo Selekt garantin täcker de fel som du som kund inte kan påverka att de uppkommer via normal körning på samma sätt som om det vore en ny bil du har köpt."
"Volvohandlaren förbinder sig att hjälpa till med fel
inom skälig tid efter reklamation och
utan kostnad eller
väsentlig olägenhet för köparen. "