bem skrev:EbbevonVolvo skrev: ↑lör 16 jul 2022, 18:55
Patten68 skrev:Bem, eftersom du gnäller regelbundet om detta med mjukvaror, varför avaktiverar du inte funktionen för automatisk nedladdning av mjukvara och inväntar din årliga service för att kunna ladda ner mjukvara via verkstad. Det blir inte bättre för att du skriver dagligen på olika forumtrådar att du inte tänker installera mjukvaran...Din bil fungerar väl just nu?
bem är också tjatig om att i tråd efter tråd tjata om sin v60 late hyperhybrid. Dessutom i trådar som inte handlar om hans bilmodell, eller hans förra bil. Därför hoppar jag alla trådar om v90, men snart får jag hoppa alla trådar.
Jag har inte en V60 late.
Tjatig må vara hänt men man måste ju inte läsa inlägg här och du kan ju blockera personer du inte vill läsa inlägg av, låter som en användbar funktion kanske i ditt fall?
Jag antar du har en Volvo med Google infotainment? Det är det jag ”tjatar” om, tyvärr. Helst hade jag velat prisa det men verkligheten ser annorlunda ut och eftersom jag kommer från en bil och tidigare bilar där det aldrig varit nåt problem med mjukvaran är jag rätt förvånad över mjukvaran i min nuvarande Volvo. Den är inte en källa till att känna sig trygg med. Har du en Volvo med Google infotainment och den funkar bra och inga problem efter OTA uppgradering så måste Du vara nöjd, det skulle jag med vara.
Dock mitt tjat är baserat på vad som händer när jag brukar min Volvo. Ursäkta om det upplevs som tjat.
Nog om ”tjat”. 
Jag har inget problem med dina inlägg om att programvaran (Google) är en ren katastrof! Det är ditt tjat om vad du har för bil ( därför skrev jag v60 för att få din uppmärksamhet)
Googles programvara i Volvos bilar, som inte fungerar ens efter det infördes för nästan två år sedan, är en total katastrof ( i min värld och med mina krav).
Nu när jag skulle gå över till en helelbil så var enda alternativet från Volvo en XC40 med Google system. Så jag fick leta efter ett annat märke! Så illa är det för mig. Ärligt talat förstår jag inte att du står ut med din bil och andra som nu t.ex. får sina bilar bärgade till verkstad.
Men än så länge kör jag vidare med min utmärkt fungerande Volvo som INTE har Google systemet, utan det fungerande Sensus!!!!!! Det är så tråkigt att Volvo inte kan lösa problemet. Själv tror jag att ägarna, Geely, inte ger Volvo resurserna till att lösa detta NU!
Så snälla Bo, sluta skriv vad du har för bil i varenda tråd där det ändå inte har någon betydelse!
Vet inte om jag kommer besöka detta forum när jag fått min nya bil som skulle komma nu i september. Tyvärr blir det, enligt info, först i februari och då som en 2023 års modell. Samma pris som när jag beställde den i februari, dock missar jag 20.000 i bonus. (Sänks från 70.000 till 50.000 vid årsskiftet.)
P. S. Har köpt en Mercedes EQB 300 4Matic.,
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh