Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
På tal om mobiltelefon(er) i Blocket-tråden.

Jag har tänkt köpa mej en mobil i julklapp :D

Men vilken ska man välja? Jag har tänkt köpa en Nokia N95 8GB som kommer ut närsomhelst. Är den värd pengarna?

Just nu har jag en SE K810i 1,310 W/kg

Nokia N95 0,580 W/kg

Här ser man då att Nokian strålar betydligt mindre än Sony Ericsson det är just därför jag vill byta telefon för att den jag har nu strålar mycket och det är inte så bra?

/Kalle
av matzen10
Jag har en SE W880 och har varit tvärnöjd sedan den kom! Framförallt e den ju tunn! 2 GB minne.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag nöjer mig bra med min Nokia 6300. Inte massa luckor och skit som blir glappa. Den är tunn och smidig att använda. Jag tycker nokia har lätta menyer men det är ju en vanesak :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
matzen10 skrev:Jag har en SE W880 och har varit tvärnöjd sedan den kom! Framförallt e den ju tunn! 2 GB minne.

M V H
---> Matz
Den har ännu värre SAR-värde!
1,450W/kg.....

Hur "farlig" är egentligen strålningen? Den kankse inte ens gör skada?
Vad är det som händer när den kommer in i kroppen?

En annan sak som talar för nokian är att det finns en 3.5 mm-kontakt för hörlurar, så man kan lyssna på bra ljud.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Nexus
~Kalle~ skrev:
matzen10 skrev:Jag har en SE W880 och har varit tvärnöjd sedan den kom! Framförallt e den ju tunn! 2 GB minne.

M V H
---> Matz
1,450W/kg.....

En annan sak som talar för nokian är att det finns en 3.5 mm-kontakt för hörlurar, så man kan lyssna på bra ljud.

/Kalle
När microvågsugnen kom för herrans många år sedan var maten livsfarlig att äta :wink: . Men jag märker själv att pratar man länge så får jag ont i skallen även med handsfri. Men det kanske beror på vem man pratar med :-)))))
av Psyko
~Kalle~ skrev:

M V H
---> Matz
1,450W/kg.....

/Kalle
Det är det ju egentligen ingen som vet, man kan ju misstänka men några fakta finns det ju inte (ännu). I detta nu råder väl stor osäkerhet om telefoner överhuvudtaget är farliga eller inte. Nästa fråga är ju hur stor skillnad det är på skadlighet mellan en telefon som har 0.80 i SAR mot 1.30 :roll: . Direktiven ligger ju på att en telefon inte får överstiga 2.0 som "ska" vara en väldigt låg tolerans.
Jag tillhör själv dom som tvekar över mobiler med "högt" SAR värde, utan att egentligen veta varför :lol:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
grammse skrev:
~Kalle~ skrev:

M V H
---> Matz
1,450W/kg.....

/Kalle
När microvågsugnen kom för herrans många år sedan var maten livsfarlig att äta :wink: . Men jag märker själv att pratar man länge så får jag ont i skallen även med handsfri. Men det kanske beror på vem man pratar med :-)))))
Ja.. :lol: :wink:

På min förra telefon så fick jag ont i öronen när jag pratade med handsfree, men det visade sig vara öronsnäckorna som var förstora och skav mot örat :!:
av Marbas
Du sover 7-8 timmar varje natt ett par decimeter från en klockradio som är tillverkad någonstans i billigt land. Den strålar rätt friskt den också...

Finns fler exempel, din Dect telefon strålar på rätt bra den med (i jämförelse med mobilen).

Du har ett trådlöst nätverk hemma...

Har du en tjock-TV så kommer det röntgen strålning ut åt sidorna...

Har du otur så har du radon i grunden till ditt hus, och därmed kanske taskig luft inomhus...

Någon skrev något om micron - ta en hederlig freestyle (kassett) och lyssna på när du står en bit från en micro som är igång - det knastrar på rätt bra...

Bara att vänja sig - strålning blir man inte av med så lätt... Tycker nog du ska fokusera på funktioner, användarvänlighet, och framförallt vad du själv känner för telefonen, och inte fundera för mycket på SAR värdena...
Användarvisningsbild
av skovde
Jag har en Sony Ericsson K850i och är riktigt nöjd!
strålningen vet jag ej =)

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]