Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PirreNy
Glad i hågen bytte jag upp mig från hundbil a la 05 till en 09.
Väl hemma fällde jag ryggstöd och skulle dra upp lastnätet (stora hundar, allt utrymme går åt).
Men... det är ju bara ett halvt lastnät jämfört med -05. Gamla bilen kunde jag fälla sätena och dra upp nätet upp i tak. I denna kan jag bara dra upp nätet halvvägs. Dvs den går upp till tak om ryggstöden är uppfällda men inte när de är nerfällda.
Är det någon som har en lösning på det?
Letar lastgaller, men den måste ju gå från golvet ända upp i tak, känns mer ostabilt än nät när det blir så högt och bara ett par pinnar som spänner mellan golv och tak.
Användarvisningsbild
av apersson850
Min XC70 har lastgaller. Det var standard i XC70, men inte i V70. Men det gallret fungerar bara i bakre läget. Det finns fästen för någonting fram också, motsvarande nedfällda ryggstöd. Men gallret går inte att montera där, och det hade ju ändå blivit hängande halvvägs.
Jag inbillade mig att kassetterna med lastnät, som går att montera i min bil, skulle nå upp till taket både fram och bak. Men jag har inga, så det är bara vad jag trott.
av Delfi
I min -2010 (byggd 200906) räcker lastnätet hela vägen även med ryggstöden fällda. Dock sista delen med en typ av plast/galon. Man får nog dra lite extra sista biten när sömmen ska passeras.
av PirreNy
@apersson850, visst känns det konstigt att kunna fälla ner för längre last, men tvingas åka olagligt om man gör det :-)
@Delfi, aha, då ska jag kolla om jag inte bara tog i tillräckligt.
@fjohan82, Super, är de korta kanske jag kan byta

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]