Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy
Ska göra 6000 mila service på kärran, tycker bara att bilia tar hutlöst :-O) betalt för att utföra en service. Vad jag har kommit framtill är det bara olja, tändstift och kupefilter som bytas, och ja annat "nödvändigt", kontroll av spolarvätska, signalhorn, belysning....etc. stämmer detta?

vol:-)
Användarvisningsbild
av greeeken
Andy skrev:Ska göra 6000 mila service på kärran, tycker bara att bilia tar hutlöst :-O) betalt för att utföra en service. Vad jag har kommit framtill är det bara olja, tändstift och kupefilter som bytas, och ja annat "nödvändigt", kontroll av spolarvätska, signalhorn, belysning....etc. stämmer detta?

vol:-)
Japp stämmer mkt bra
av bsba
Vad tar dom för det?
Jag brukar göra mina servicar själv för att jag blir så irriterad på hutlös prissättning. Det blir dyra stämplar, frågan är om det är värt det.
av Andy
bsba skrev:Vad tar dom för det?
Jag brukar göra mina servicar själv för att jag blir så irriterad på hutlös prissättning. Det blir dyra stämplar, frågan är om det är värt det.
Jag tror det var 4400:-, jag tänkte faktiskt gör detta själv, man kommer ju undan med typ 1500 pix.
Användarvisningsbild
av Funk
Lycka till med att få en 6000milaservice gjord för 1500:-.... Bara stiften går på runt 600:- till en turbo.

Visserligen är det mycket pengar men, med tanke på bilens låga ålder och garantier och försäkringsvillkor så skulle jag definitivt lämna in den..

/Thomas
av Psyko
Andy skrev:
bsba skrev:Vad tar dom för det?
Jag tror det var 4400:-, jag tänkte faktiskt gör detta själv, man kommer ju undan med typ 1500 pix.
Det är en liten besparing om du jämför med vad du mister i goodwill och ev förlust på Maskinskadan om du skulle få problem senare.
av bsba
Stift 600 och olja lika mycket + kupéfilter några hundra, vad mer kostar?

Tydligen skiljer det en hel del i pris på service mellan verkstäderna. Kan löna sig att ringa runt om man har lust att åka en bit.
Kan ju faktiskt vara värt att lämna in med tanke på det låga miltalet.
Användarvisningsbild
av greeeken
600 för stift? Vilket rån.
Ja jo man förlorar manskinskade försäkring, jaha och när bilen rullat 18000 mil o din manskinskadeförsäkring inte gäller sen evighetrs evigheter så har du slängt massa pengar i sjön.
Tycker det är skandal att dom tar sånna priser.
Hellre göra servicen själv o du sparar i längden.

För vad hjälper det att dom "kollar" igenom din bil o påstår att det måste bytas o det måste bytas o det måste bytas för massa pengar fast det inte behövs.
Jo det händer ofta, men det är ju så klart inte bara hos Volvo.
Användarvisningsbild
av dave
Vilken maskinskadeförsäkring gäller till 18000?

Dave
Användarvisningsbild
av Funk
600 för stift? Vilket rån.
Till turbomodellerna kostar dom tyvärr såpass, eftersom det sitter platinastift i dom. 5st a´ 170:- på stan... Volvo är något billigare.

Personligen gjorde jag 6000 och 8000 på verkstad pga garantier och försäkring, sedan fick det vara nog...

/Thomas
Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]