Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Tänkte se om någon har koll på dem nya förmånsvärdena för Recharge bilarna from juli med tanke på ändringarna.

Tydligen ska min beställda V60 T6 Recharge gå från 7200:- till 9200:- ... Har mailat min ÅF för att se om det går att avbeställa.
En Polestar 2 går i jämförelsen ner typ 1000:- ... Helt galet att man kan göra ändringar som dessa med ca 1 månads notis.
Användarvisningsbild
av bem
Det var ingen liten höjning, ca 28%.
Att välta över på kunderna går till en viss gräns. För mig är bilen det dyraste jag har, sett vad det kostar åka runt i min Volvo per månad eller år. När jag blir pensionär, när det nu blir, är det inte säkert jag kommer ha bil. Kommer åka så lite bil då det nog kan kvitta ha en bil.
Hoppas nån vet det du undrar över.
Borde stå i det finstilta i avtalet om din bil vad som gäller om du vill avbeställa.
av pumpnasare
Detta står i min beställning.
IMG_3912.jpg
IMG_3912.jpg (1.51 MiB) Visad 1736 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
pumpnasare skrev:Detta står i min beställning.
IMG_3912.jpg

Standard avtal.
Mitt problem är inte att avbeställa bilen. Tror nog att ÅF ger med sig då vid inital beställning sades leverans juli/augusti. Vi är nu inne på prel leverans okt/nov...
Inte för att jag fått någon information av min ÅF gällande förseningen utan själv sökt upp infon via leveransstatus.

Öppnade dock för det och då ville man ha 7.5% av köpeskillingen... Kanske blir problem då det är en företagsbil som är beställd.
Oavsett vad, så är ju förmånsvärdet högst oklart.
Jag tolkar det nya som att man utgår från nybilspriset (613000) minus 140.000 vilket innebär att det bör bli ett lägre förmånsvärde då min bil vid beställning hade ett totalt förmånsvärde på ~530tkr. Alltså borde det bli lägre? 613.000-140.000=473 + extra utrustning 56.000 = 528.000 alltså 2.000 lägre förmånsvärde som jag räknar det. Kan ju vara att man på finansbolaget är lite onyktra ;)

Edit: Enligt SKV beräkning så ska förmånsvärdet bli 7491:- per månad när jag skriver in siffrorna i mitt excel ark.
av pumpnasare
Ok

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]