Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har dessa felkoder men ingen aning om hur jag fixar dem. Verkar som det är 6754 som är grundorsaken.
Mekanisk snedvridning eller skadad stabiliseringssensor (BSC). Var sitter denna BSC och hur vet jag om den är snedvriden?
02a.JPG
02a.JPG (87.08 KiB) Visad 2904 gånger
02b.JPG
02b.JPG (41.59 KiB) Visad 2904 gånger
03c.JPG
03c.JPG (42.63 KiB) Visad 2904 gånger
Eftersom FSM tolkar att radarn(FLR) läser fel. FLR inte kan justera mer än +- 2.5 grader internt från 0 så kan FSM inte vara säker på att just radarn det är fel på.
Varför VIDA blandar in BSC är så klart för bromsunderstödet som är en del av hela systemet. BCM som styr bromsunderstödet har en stabilitetssensor BSC. Eftersom den kanske kan visa fel värden på lutningen så ska dess värde försäkras stämma genom utläsning i VIDA
Det VIDA talar för om dig är riktlinjer på vad man ska kontrollera och felsöka. Den talar inte alltid slaviskt om vad som är fel på systemet eftersom just det jag skrev tidigare, systemet inte vet med säkerhet.
DTJ skrev:Har du löst problemet? Jag har samma felkoder i min XC60, kollisionsvarningssystemet och farthållare funkar inte tidvis
Nope, inte löst än men det har funkat i några månader nu.
Doomis skrev:Eftersom FSM tolkar att radarn(FLR) läser fel. FLR inte kan justera mer än +- 2.5 grader internt från 0 så kan FSM inte vara säker på att just radarn det är fel på.
Varför VIDA blandar in BSC är så klart för bromsunderstödet som är en del av hela systemet. BCM som styr bromsunderstödet har en stabilitetssensor BSC. Eftersom den kanske kan visa fel värden på lutningen så ska dess värde försäkras stämma genom utläsning i VIDA
Det VIDA talar för om dig är riktlinjer på vad man ska kontrollera och felsöka. Den talar inte alltid slaviskt om vad som är fel på systemet eftersom just det jag skrev tidigare, systemet inte vet med säkerhet.
Så jag kan med VIDA inte lista ut vad som är fel eller...?

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag slog in mitt vin-nr och fick reda på att[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysni[…]

slungdiff på 945

Har en -98 945 fulltrycks turbo med SE paket, hur […]