Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
Desmodue skrev:gaspådrag från 2000 varv
Finns en del videoklipp i forumets balansaxeltråd, lyssna och jämför.
Balansaxlarna följer slaviskt motorvarvet, det gör inte en ylande turbo.
av Desmodue
Cotag skrev: tor 16 jun 2022, 00:07
Desmodue skrev:gaspådrag från 2000 varv
Finns en del videoklipp i forumets balansaxeltråd, lyssna och jämför.
Balansaxlarna följer slaviskt motorvarvet, det gör inte en ylande turbo.
Det är vid spool up och börjar vid 2000 varv och lugnar ner sig vid jämn hastighet.
Blir ju en bättre semester med ny turbo!
Här gäller det att se det positiva. Jag inledde förra årets midsommarsemester med haveri följt av nya slangar och rör till laddluften. Bilen gick bättre än någonsin.
Glimmzz skrev: tor 16 jun 2022, 21:33 Du råkar inte ha ljud/filmklipp på hur den lät/låter Desmod?
Har samma symptom på min FT. Hade hoppats på typ hål i någon tryck slang etc och inte behöva köpa en ny turbo såhär till semestern :crying:
Det är inte fixat ännu så jag ska se om jag kan spela in det, det låter som något som börjar snurra upp till 200 000 varv per minut.
apersson850 skrev: fre 17 jun 2022, 08:55 Blir ju en bättre semester med ny turbo!
Här gäller det att se det positiva. Jag inledde förra årets midsommarsemester med haveri följt av nya slangar och rör till laddluften. Bilen gick bättre än någonsin.
Torktumlare, disk- och tvättmaskiner går alltid sönder under semestern, strax innan jul och det gäller även bilar.
För två år sedan hängde sig vänster bromsok bak den 22 december, Bilia i Limhamn låt mig gå emellan och fixade det direkt men då var jag lite nervös. Jag har en fantastisk tekniker där och det är en av de stora anledningarna att jag kör Volvo.
Många bilar är ganska lika i stort sett tycker jag med märkesverkstäderna skiljer sig markant vad det gäller service.
Jag har haft Saab och VW förr och det var ju riktiga rysare.
apersson850 skrev:Blir ju en bättre semester med ny turbo!
Det var kul formulerat. 😊 Ja, det gäller att se det positiva i det oväntade/negativa.

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag slog in mitt vin-nr och fick reda på att[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysni[…]

slungdiff på 945

Har en -98 945 fulltrycks turbo med SE paket, hur […]