- tis 07 jun 2022, 09:32
Och det är nog väldigt få förunnat att kunna köpa ett hus idag utan att blanda in banken för finansiering.
Så lägre priser på hus betyder bara lägre belåningsgrad, vilket i sin tur möjliggör högre räntor, vilket vi redan fått och kommer fortsätta få. Men några extra pengar över i hushållskassan ska man nog inte räkna med.
VolvoB20 skrev:Nja inte riktigt va? För att ha 3 millar över betyder att du måste ha haft dessa pengarna i din ägo innan köpet. dvs, du behöver inte låna pengarna för att köpa ditt hus.valln skrev: ↑lör 04 jun 2022, 17:47Så är det, om tex en normalvilla i Stockholm faller 3 miljoner i pris pga ränta och osäkerhet så kommer ju villaköparna ha 3 millar över som de kan lägga på inköp av bensin och diesel i stället för på villan man just köper.800serien skrev: ↑lör 04 jun 2022, 17:38 Sluta normalisera 24 kr litern tack! Det är vansinne.Jag kanske är ekonomiskt priviligierad vit man, men min kostnad för fördyringen av bensinen är 1-2 procent av nedgången på mina aktier och fonder...
Och det är nog väldigt få förunnat att kunna köpa ett hus idag utan att blanda in banken för finansiering.
Så lägre priser på hus betyder bara lägre belåningsgrad, vilket i sin tur möjliggör högre räntor, vilket vi redan fått och kommer fortsätta få. Men några extra pengar över i hushållskassan ska man nog inte räkna med.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer